REAL

A korai francia nyelvtanulás lehetőségei napjainkban Magyarországon

Nemes, Magdolna and Muhariné Preszter, Katalin (2019) A korai francia nyelvtanulás lehetőségei napjainkban Magyarországon. OXIPO : INTERDISZCIPLINÁRIS E-FOLYÓIRAT, 1 (3). pp. 41-71. ISSN 2676-8771

[img]
Preview
Text
OxIPO_2019_3_041_Nemes_Muharine.pdf

Download (433kB) | Preview

Abstract

Dolgozatunk témájául a magyarországi korai idegennyelv-tanulás kevéssé közismert területét választottuk: a francia nyelv kisgyermekkori (0–7 év) tanulásának jelenlegi magyarországi lehetőségeit mutatjuk be. A világ hatodik leggyakrabban beszélt nyelve érezhetően visszahúzódóban van hazánkban, ezért a lehetőségek feltérképezése nem egyszerű feladat. Elsőként a korai idegennyelv-tanítás jelenségét mutatjuk be, majd a kisgyermekkori nyelvpedagógiai tanulmányok korai idegennyelv-tanulással kapcsolatos kutatási eredményeit tekintjük át. Fontosnak tartjuk az adott tanítási célok, tartalmak, módszerek, valamint a korai idegen nyelvi pedagógusi kompetenciák vizsgálatát is. Dolgozatunk második részében a francia nyelvű korai nyelvtanítás magyarországi intézményes és intézményen kívüli lehetőségeit vizsgáljuk, szólunk a francia nyelv világban elfoglalt helyéről valamint a magyarországi helyzetéről is. A dolgozat harmadik részében a bemutatott helyszíneken a nyelvtanárokkal készült interjúkban arra keressük a választ, hogy milyen feltételek között jelennek meg a kisgyermekkori francia foglalkozások (pl. kik tartják a foglalkozásokat, mi a pedagógusok motivációja, mi a tanítványok és szüleik motivációja, melyek a nyelvtanulás körülményei stb.). Kulcsszavak: korai francia, óvodás korú gyermekek, formális és informális nyelvtanulás Diszciplina: gyermeknyelv-pedagógia, nyelvtanulás

Item Type: Article
Subjects: L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában
SWORD Depositor: MTMT SWORD
Depositing User: MTMT SWORD
Date Deposited: 23 Nov 2019 13:22
Last Modified: 30 Mar 2023 07:21
URI: http://real.mtak.hu/id/eprint/103704

Actions (login required)

Edit Item Edit Item