REAL

Információ és bizonytalanság, avagy az iskola küzdelme a 2.0-ás szinten

Gyarmathy, Éva (2019) Információ és bizonytalanság, avagy az iskola küzdelme a 2.0-ás szinten. ÚJ PEDAGÓGIAI SZEMLE (5-6). pp. 22-39. ISSN 1215-1807

[img]
Preview
Text
InfoKom.pdf

Download (532kB) | Preview

Abstract

Az információ és az információfeldolgozás természetének tudatosítása nélkül az információs korban csak tévelygünk, még a legkiválóbb technikai ismeretek birtokában is. Az ipari, technikai és kulturális fejlődés tendenciáit azonosítva az oktatási rendszernek is új kihívásokra kellene választ találnia – úgy tűnik azonban, hogy ingerküszöbét a változást hordozó ingerek még nem érték el. Nagyobb földrengések kellenek ahhoz, hogy az oktatás múmiáit feltárjuk, múzeumba kerüljenek, és a piramisokat a változáshoz igazodó tartalommal töltsük meg. Ezek a tartalmak a lelki túlélőfelszerelésünk elemei: a bizonytalanság elfogadása, a társas készségek, az autonómia, a harmónia, a kritikai gondolkodás.

Item Type: Article
Subjects: B Philosophy. Psychology. Religion / filozófia, pszichológia, vallás > BF Psychology / lélektan > BF21 Applied psychology / alkalmazott pszichológia
Depositing User: Dr Eva Gyarmathy
Date Deposited: 27 Jan 2020 13:25
Last Modified: 30 Mar 2023 07:30
URI: http://real.mtak.hu/id/eprint/105783

Actions (login required)

Edit Item Edit Item