REAL

A differenciált árazással kapcsolatos ösztönzőkről

Antal-Pomázi, Krisztina (2020) A differenciált árazással kapcsolatos ösztönzőkről. KÖZGAZDASÁGI SZEMLE, 67 (3). pp. 244-262. ISSN 0023-4346

[img]
Preview
Text
03Antal-PomaziKrisztinaA.pdf

Download (382kB) | Preview

Abstract

Differenciált árazás esetében ugyanazért a termékért vagy szolgáltatásért az igénybevétel időpontjától függően eltérő árat kell fizetni. A tanulmány áttekinti az ezzel kapcsolatban felmerülő legfontosabb kérdéseket (fogyasztói alkalmazkodás, kapacitáskihasználtság), valamint az aktuálisan adható közgazdasági válaszokat. Megmutatjuk, milyen körülmények között vezet Pareto-javuláshoz a csúcsidei árazás bevezetése, majd különböző fogyasztási szokásokat feltételezve vizsgáljuk a vállalat ösztönzöttségét a differenciált árazásra. Az eredmények azt mutatják, hogy a vállalat ösztönzői lehetnek technológiai jellegűek és keresletoldaliak is. A fogyasztók pedig annál jobban járnak, minél rugalmasabban tudnak alkalmazkodni. Az alkalmazkodást segítő módszerek (megbízható ár-összehasonlító oldalak, olcsó okosmérők stb.) könnyebb elérhetősége érdekében szabályozói beavatkozásra is szükség lehet.* Journal of Economic Literature (JEL) kód: L12, L50, L90.

Item Type: Article
Subjects: H Social Sciences / társadalomtudományok > HB Economic Theory / közgazdaságtudomány
SWORD Depositor: MTMT SWORD
Depositing User: MTMT SWORD
Date Deposited: 09 Mar 2020 13:36
Last Modified: 09 May 2020 23:15
URI: http://real.mtak.hu/id/eprint/107038

Actions (login required)

Edit Item Edit Item