REAL

A tanulás sikerességének vizsgálata egészségügyi tanulmányokat folytató elsőéves hallgatók körében = Empirical study of learning success among first-year students in health education

Dinyáné Szabó, Marianna and Pusztai, Gabriella and Szemerszki, Marianna (2020) A tanulás sikerességének vizsgálata egészségügyi tanulmányokat folytató elsőéves hallgatók körében = Empirical study of learning success among first-year students in health education. Orvosi Hetilap, 161 (4). pp. 139-150. ISSN 0030-6002

[img]
Preview
Text
650.2020.31616.pdf

Download (224kB) | Preview

Abstract

Absztrakt: Bevezetés: Az elsőéves hallgatók tanulmányi sikerességét – a preegyetemi tapasztalatokat is figyelembe véve – előre jelző összetevőket, jellemzőket találhatunk mind egyéni, mind infrastrukturális szinten, melyek mérhetők és felhasználhatók a tanulmányi eredményesség növeléséhez, és hozzájárulnak a hallgatói mentális egészség fenntartásához. Célkitűzés: Orvosi, fogorvosi, gyógyszerészi és egészégügyi szervezői tanulmányokat kezdő hallgatók körében, tanulmányi sikerességet előjelző jellemzők felkutatása. Módszer: A Semmelweis Egyetem elsőéves hallgatói (n = 550) körében kérdőíves adatgyűjtéssel kapott adatbázis elemzése. Logisztikus regresszióval határoztuk meg a hallgatói eredményességet befolyásoló szignifikáns magyarázó változókat. Eredmények: Elkülönültek a különböző karok és presztízscsatornák eredményességet elősegítő tényezői és a hallgatói szükségletek, amelyek teljesülése egyben a hallgatói mentális egészség fenntartását is szolgálja. Két csoportot definiáltunk: (i) kartól független tényezők (például perzisztenciaérték, vallásos hit, WHO-jóllétérték, a sport fontossága, bizalom), (ii) karra jellemző tényezők (például ÁOK, FOK: szülői hatás a tanulásra, GYTK: a kapcsolatok fontossága nagy, EKK: a szülői végzettség meghatározó). Következtetés: A hallgatói élet megkezdésekor mérésekkel felszínre kerülhetnek olyan tényezők, amelyek ismerete elősegítheti a későbbi sikeres tanulmányokat, megelőzve a lemorzsolódást. A tanulmányok alatt ezek a jellemzők folyamatosan monitorozhatók, így a hallgatói sikeresség érdekében a szükséges beavatkozások megtörténhetnek. Orv Hetil. 2020; 161(4): 139–150. | Abstract: Introduction: Comprehensive predictors of first-year students’ academic performance, including pre-university experience, can be found at both individual and infrastructural levels that can be measured and used to increase academic performance and contribute to student mental health. Aim: To study the characteristics of students who are beginning their studies in medical, dental, pharmacy and health care organization. Method: Analysis of a database obtained through questionnaire data among first-year Semmelweis University students (n = 550). Significant explanatory variables influencing student performance were determined by logistic regression. Results: Different faculties and prestige channels have different success factors and student needs, the fulfillment of which also serves the maintenance of student mental health. Two groups were defined: (i) factors independent of age (perseverance value, religious belief, WHO value of well-being, importance of sport, trust), (ii) faculty-specific factors (Faculties of Medicine and Dentistry: parental influence on learning; Faculty of Pharmaceutical Sciences: the importance of relationships is high; Faculty of Health Sciences: parental qualifications are decisive). Conclusion: At the start of a student’s life, measurements can uncover factors that, if learned, can facilitate later successful studies, preventing early school leaving. During the course of studies, these features can be monitored continuously, so that the necessary interventions can be made to ensure student success. Orv Hetil. 2020; 161(4): 139–150.

Item Type: Article
Subjects: R Medicine / orvostudomány > R1 Medicine (General) / orvostudomány általában
Depositing User: Ágnes Sallai
Date Deposited: 14 Apr 2020 08:50
Last Modified: 14 Apr 2020 08:50
URI: http://real.mtak.hu/id/eprint/108007

Actions (login required)

Edit Item Edit Item