REAL

A tudás megtérülésének vizsgálata egy primer vizsgálat eredményei alapján = Examining the return of knowledge based on the results of a primary study

Baranyi, Aranka and Czibolya, Bernadett and Csernák, József (2019) A tudás megtérülésének vizsgálata egy primer vizsgálat eredményei alapján = Examining the return of knowledge based on the results of a primary study. GRADUS, 6 (3). pp. 44-49. ISSN 2064-8014

[img]
Preview
Text
2019_3_ART_007_Baranyi.pdf

Download (933kB) | Preview

Abstract

Napjainkban kiemelt szerepet kap a tanulás és oktatástémaköre. Oktatási rendszerünk folyamatos változásokon megy keresztül, ami hatással van a munkaerőpiacra. A hírekben gyakran hallunk a munkaerő és szakemberhiányról. Az élethosszig tartó tanulás kiemelt fontosságú területté vált életünknek. Számtalan lehetőség kínálkozik a szabadidő elteltöltésére és hasonló változatosággal találkozhatunk a szabad — pénzeszközeink elköltésének, befektetésének Problémakörénél is. Felmerül a kérdés vajon a tudásunk gyarapításához, milyen áldozatokat hozunk? Mik az elsődleges megtérülési szempontok, amelyeket a tudás megszerzésétől elvárunk? Bélyácz Iván szerint, a befektetés során a mai fogyasztásunk egy részét elhalasztjuk és az így keletkezett megtakarítás befektetésétől reméljük, hogy később sokkal többet tudunk fogyasztani. [1] A tanulás, a megszerzett tudás, a kiválasztott szakma egy életre meghatározhatja jövőnket, mindennapi életünket.

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: Befektetés, Oktatás, Megtérülés, Tanulás, Korreláció
Subjects: L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában
Depositing User: Zoltán Subecz
Date Deposited: 09 Jun 2020 17:02
Last Modified: 09 Jun 2020 17:02
URI: http://real.mtak.hu/id/eprint/109447

Actions (login required)

Edit Item Edit Item