Szántó, Bíborka (2019) Az iskola-előkészítő osztály szerepe az olvasási képesség alapozásában = The Role of School-Preparatory Class in the Development of Reading Capacity. GRADUS, 6 (2). pp. 139-152. ISSN 2064-8014
|
Text
2019_2_ART_003_Szanto.pdf Download (874kB) | Preview |
Abstract
Az olvasás (és írás) alapozásában igen jelentős a nyelvi tudatosság, az analizáló képesség, amelynek segítségével megfigyeljük és alkotóelemeire bontjuk beszédünket. A nyelvi tudatosságon belül a fonológiai tudatosságnak a fejlesztése nélkülözhetetlen az írás-olvasás elsajátításához. Ez a képesség teszi lehetővé, hogy a szavak belső szerkezetét felfedezzük, a szavakat alkotóelemeire (szótagokra, hangokra) bontsuk, és azokkal műveleteket végezzünk. Az alapos, elnyújtott előkészítés megelőz(het)i a későbbi olvasási nehézségeket. Ez történik a romániai oktatási rendszerben a 2013-tól bevezetett előkészítő osztályban. A tanulmány az olvasási képesség alapozásának módozatait vizsgálja az előkészítő osztályos anyanyelvi tantervben, illetve munkáltató tankönyvekben.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | előkészítő osztály, anyanyelvi tanterv, nyelvi tudatosság, fonológiai tudatosság, olvasásképesség |
Subjects: | L Education / oktatás > LB Theory and practice of education / oktatás elmélete és gyakorlata L Education / oktatás > LB Theory and practice of education / oktatás elmélete és gyakorlata > LB1501 Primary Education / alapfokú oktatás |
Depositing User: | Zoltán Subecz |
Date Deposited: | 10 Jun 2020 12:12 |
Last Modified: | 10 Jun 2020 12:12 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/109517 |
Actions (login required)
Edit Item |