REAL

Az iskola-előkészítő osztály szerepe az olvasási képesség alapozásában = The Role of School-Preparatory Class in the Development of Reading Capacity

Szántó, Bíborka (2019) Az iskola-előkészítő osztály szerepe az olvasási képesség alapozásában = The Role of School-Preparatory Class in the Development of Reading Capacity. GRADUS, 6 (2). pp. 139-152. ISSN 2064-8014

[img]
Preview
Text
2019_2_ART_003_Szanto.pdf

Download (874kB) | Preview

Abstract

Az olvasás (és írás) alapozásában igen jelentős a nyelvi tudatosság, az analizáló képesség, amelynek segítségével megfigyeljük és alkotóelemeire bontjuk beszédünket. A nyelvi tudatosságon belül a fonológiai tudatosságnak a fejlesztése nélkülözhetetlen az írás-olvasás elsajátításához. Ez a képesség teszi lehetővé, hogy a szavak belső szerkezetét felfedezzük, a szavakat alkotóelemeire (szótagokra, hangokra) bontsuk, és azokkal műveleteket végezzünk. Az alapos, elnyújtott előkészítés megelőz(het)i a későbbi olvasási nehézségeket. Ez történik a romániai oktatási rendszerben a 2013-tól bevezetett előkészítő osztályban. A tanulmány az olvasási képesség alapozásának módozatait vizsgálja az előkészítő osztályos anyanyelvi tantervben, illetve munkáltató tankönyvekben.

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: előkészítő osztály, anyanyelvi tanterv, nyelvi tudatosság, fonológiai tudatosság, olvasásképesség
Subjects: L Education / oktatás > LB Theory and practice of education / oktatás elmélete és gyakorlata
L Education / oktatás > LB Theory and practice of education / oktatás elmélete és gyakorlata > LB1501 Primary Education / alapfokú oktatás
Depositing User: Zoltán Subecz
Date Deposited: 10 Jun 2020 12:12
Last Modified: 10 Jun 2020 12:12
URI: http://real.mtak.hu/id/eprint/109517

Actions (login required)

Edit Item Edit Item