REAL

Tanítóvá válási lehetőségek Székelyudvarhelyen — egykor és ma = Possibilities of becoming primary school teacher in odorheiu-secuiesc

Barabási, Tünde (2018) Tanítóvá válási lehetőségek Székelyudvarhelyen — egykor és ma = Possibilities of becoming primary school teacher in odorheiu-secuiesc. GRADUS, 5 (2). pp. 74-80. ISSN 2064-8014

[img]
Preview
Text
2018_2_ART_004_Barabasi.pdf

Download (676kB) | Preview

Abstract

A tanulmány célja rámutatni a romániai oktatási rendszer által nyújtott tanítóvá válási lehetőségekre, a székelyudvarhelyi esetpélda által. A cikk kezdetén tömören bemutatjuk a városban megvalósuló — tanítóképzés történetiségét, kiemelve a középiskolai képzési szintről az egyetemi szintre elemés folyamatát. A hangsúlyt mindenekelőtt a pszichológiai és neveléstudományi tárgyak, valamint a pedagógiai gyakorlat óraszámainak és egymáshoz viszonyított arányainak bemutatására fektettük, annak érdekében, hogy rávilágítsunk a szakmai felkészítés, a szaktudás alakulásának lehetőségeire. A tanulmányban azt is bemutatjuk, hogy ugyanazon oktatási rendszer miként teremt törvényi keretet egyazon szakmai képesítés megszerzésére két különböző iskolai fokozaton, miként ,élhet" egymás mellett e két lehetőség, szem előtt tartva, hogy jelenleg Romániában középiskolai és egyetemi végzettséggel egyaránt tanítóvá lehet válni.

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: Tanítóképzés, Szekelyudvarhely, Pszichológiai/ neveléstudományi, tárgyak és pedagógiai gyakorlat, A képzési rendszer alakulása
Subjects: L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában
Depositing User: Zoltán Subecz
Date Deposited: 15 Jun 2020 10:28
Last Modified: 15 Jun 2020 10:28
URI: http://real.mtak.hu/id/eprint/109660

Actions (login required)

Edit Item Edit Item