REAL

Mennyi nyelvtanra van szüksége egy leendő német szakos nyelvtanárnak, nyelvtanítónak? = How much grammar do prospective teachers of german need?

Csapóné Horváth, Andrea (2017) Mennyi nyelvtanra van szüksége egy leendő német szakos nyelvtanárnak, nyelvtanítónak? = How much grammar do prospective teachers of german need? GRADUS, 5 (1). pp. 58-65. ISSN 2064-8014

[img]
Preview
Text
2018_1_ART_003_Horvath.pdf

Download (483kB) | Preview

Abstract

Mivel a nyelv vázát a nyelvtani struktúrák alkotják, abból kell kiindulnunk, hogy a nyelvtantanítás a leendő - németet mint idegennyelvet tanító - tanárok/tanítók számára nélkülözhetetlen. Mégis újból és újból felvetődik a kérdés: mennyi nyelvtanra van szüksége egy leendő német szakos nyelvtanárnak, nyelvtanítónak, és hogyan történjen a nyelvtantanítás? Tanulmányomban e kérdésekre válaszolva először röviden kitérek a nyelvtantanítás mai helyzetére, majd a grammatikai . ismeretek közvetítésének egyik lehetséges módjáról, az irodalom szerepéről írok. Konkrét példák segítségével mutatom be, miként lehet a konkrét költészeten, az ún. ,grammatikai verseken" keresztül az egyes nyelvtani jelenségeket tudatosítani, rögzíteni, elmélyíteni.

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: nyelvtantanítás, konkrét költészet, morfológiai-szemantikai versek, szintaktikai-szemantikai versek
Subjects: L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában
P Language and Literature / nyelvészet és irodalom > P0 Philology. Linguistics / filológia, nyelvészet
Depositing User: Zoltán Subecz
Date Deposited: 15 Jun 2020 13:49
Last Modified: 15 Jun 2020 13:49
URI: http://real.mtak.hu/id/eprint/109721

Actions (login required)

Edit Item Edit Item