REAL

Óvodapedagógus és tanító szakos elsőévesek pedagógus példaképei a társadalmilag elvárt személyiségjegyek tükrében

Hercz, Mária and Takács, Nikolett (2016) Óvodapedagógus és tanító szakos elsőévesek pedagógus példaképei a társadalmilag elvárt személyiségjegyek tükrében. GRADUS, 3 (2). pp. 397-404. ISSN 2064-8014

[img]
Preview
Text
2016_2_ART_001_Hercz.pdf

Download (505kB) | Preview

Abstract

longitudinális, pályaszocializációt támogató vizsgálatának és fejlesztő programjának. A hallgatók bejövő nézeteinek feltárása alapjául szolgál gondolkodásuk átalakíthatóságának, a képzés hatékonyságának növeléséhez. A szerzők célja annak bemutatása, hogy milyen a pedagógusképzésbe kerülő elsőévesek pedagógusképe a társadalmilag, jogszabályilag elvárttal való összehasonlításban (az életpálya modell kompetenciaterületeinek tükrében). Kvalitatív kutatási stratégiát alkalmazva narratíva-elemzést végeztek két első évfolyam óvó- és tanító szakos hallgatói (N:194) tematikus reflektív naplói felhasználásával. Az eredmények rámutatnak azokra a feladatokra, amelyek a képzésre hárulnak a hallgatók gondolkodásának formálásában.

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: pedagógusképzés, pályaszocializáció, belépő nézetek, narratíva elemzés, pedagógus ideál
Subjects: L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában
Depositing User: Zoltán Subecz
Date Deposited: 25 Jun 2020 09:33
Last Modified: 25 Jun 2020 09:33
URI: http://real.mtak.hu/id/eprint/110226

Actions (login required)

Edit Item Edit Item