REAL

Általános iskolások idegen nyelvi szótanulási stratégiái = Primary School Learners’ Vocabulary Learning Strategies

Hardi, Judit (2015) Általános iskolások idegen nyelvi szótanulási stratégiái = Primary School Learners’ Vocabulary Learning Strategies. GRADUS, 2 (1). pp. 61-72. ISSN 2064-8014

[img]
Preview
Text
2015_1_ART_006_Hardi.pdf

Download (299kB) | Preview

Abstract

Noha az utóbbi években jelentős változás figyelhető meg a nyelvtanulási stratégiák. kutatásában, amelynek köszönhetően a hangsúly a tanulási stratégiákról az önszabályozó viselkedés és önmotiváció szerepére helyeződik át, a tanulási folyamatot tágabb perspektívából vizsgáló törekvések mellett továbbra is fontos funkciója van a tanulást közvetlen módon segítő stratégiák használatának. A jelen tanulmány középpontjában a szótanulási stratégiák használata áll, amelyeket általános iskolás nyelvtanulók adatközlése alapján vizsgálok. A kognitív, memória és társas stratégiák használatán keresztül bemutatom a tanulók idegen nyelvi szótanulásának legfontosabb aspektusait. Az ismétlési stratégiák használata mellett a nagyobb kognitív kihívást igénylő nyelvfeldolgozási és mentális reprezentációt segítő stratégiák használatát a szótanulási stratégiákat tágabb keretben vizsgáló adatbázis alapján elemzem.

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: általános iskolások nyelvtanulása, angol mint idegen nyelv, szótanulási, stratégiák, kognitív, memória és társas stratégiák
Subjects: L Education / oktatás > LB Theory and practice of education / oktatás elmélete és gyakorlata
L Education / oktatás > LB Theory and practice of education / oktatás elmélete és gyakorlata > LB1501 Primary Education / alapfokú oktatás
Depositing User: Zoltán Subecz
Date Deposited: 29 Jun 2020 13:45
Last Modified: 29 Jun 2020 13:45
URI: http://real.mtak.hu/id/eprint/110700

Actions (login required)

Edit Item Edit Item