REAL

Énhatékonyság - iskola - teljesítmény

Hegedűs, Anita (2014) Énhatékonyság - iskola - teljesítmény. GRADUS, 1 (1). pp. 1-8. ISSN 2064-8014

[img]
Preview
Text
2014_1_ART_001_Hegedus.pdf

Download (132kB) | Preview

Abstract

Jelen munka célja az, hogy igazolja az énhatékonyság vizsgálatának indokoltságát az iskolai teljesítménnyel kapcsolatos kérdések tisztázása során. Az észlelt énhatékonyság az emberek véleményét tükrözi saját képességeikről arra vonatkozóan, hogy egy kijelölt teljesítményszintet el tudnak-e érni. Az énhatékonyság szerepét a tanulmányi előmenetel alakulásában számos nemzetközi vizsgálat alátámasztja. A tanulók énhatékonysága direkt és indirekt módon is befolyásolja a készségek elsajátítását, a tanulást. A tanulók vélekedései azon képességükről, hogy az iskolai tevékenységeket teljesíteni tudják, többek között hatással vannak törekvéseikre, iskolai teljesítményükre, valamint pályaválasztásukra is. Az egyéni fejlődés fontos feladata, hogy rugalmas énhatékonyság-érzetre tegyen szert, mely fontos összetevője az emberi működés színvonalának és minőségének.

Item Type: Article
Additional Information: Szerző: Nagyné Hegedűs Anita
Uncontrolled Keywords: énhatékonyság, énkép, hatékonyság, teljesítmény
Subjects: L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában
Depositing User: Zoltán Subecz
Date Deposited: 08 Jul 2020 08:47
Last Modified: 08 Jul 2020 08:47
URI: http://real.mtak.hu/id/eprint/111186

Actions (login required)

Edit Item Edit Item