REAL

Vezet a ritmus és tanít is : Könyvismertetés a Taking the Lead, Memoir of a Dancing Life című könyvről

Alencsik, Melinda (2020) Vezet a ritmus és tanít is : Könyvismertetés a Taking the Lead, Memoir of a Dancing Life című könyvről. Tánc és Nevelés, 1 (1). pp. 146-149. ISSN 2732-1002

[img]
Preview
Text
3776-Cikk szövege-18910-1-10-20200828.pdf

Download (126kB) | Preview

Abstract

A statisztikák és a pedagógusok tapasztalatai szerint az utóbbi időkben az iskolákban egyre több a beilleszkedési, magatartási és tanulási nehézséggel küzdő, devianciára hajlamos tanuló. Tudatos irányítás, megfelelő szervezettség, empatikus pedagógus attitűd mellett a tánc ugyanakkor levezeti a fölös energiákat, oldja a feszültséget, erősíti a testet, növeli az állóképességet, teret ad az önkifejezésre, az egyéniség kibontakoztatására és még számtalan egyéb pozitív hatással bír. Az önmagukat és a világban helyüket kereső kamaszok számára nagyszerű közösségi terep a tánccsoport, ahol megtapasztalhatják az elfogadottság érzését, ugyanakkor a kortársak referenciát, egyféle igazodási pontot is jelentenek. Minderre nagyszerű bizonyíték Pierre Dulaine, a francia származású táncos és kiváló táncpedagógus munkássága (mely a Vezet a ritmus című filmben is látható). Számára a táncos képességek fejlesztésénél előbbre való a tanítványok szociális készségeinek fejlesztése és érzelmi nevelésük.

Item Type: Article
Subjects: P Language and Literature / nyelvészet és irodalom > PN Literature (General) / irodalom általában > PN1560-1590 The Performing Arts / előadóművészet (tánc)
SWORD Depositor: MTMT SWORD
Depositing User: Zsanett Kun
Date Deposited: 24 Sep 2020 13:03
Last Modified: 24 Sep 2020 13:03
URI: http://real.mtak.hu/id/eprint/114459

Actions (login required)

Edit Item Edit Item