REAL

Fitnesz-szolgáltatók marketingtevékenysége az Észak-alföldi régióban = Marketing Activities Of Fitness Service Providers In The Northern Great Plain Region

Müller, Anetta and Gabnai, Zoltán and Bácsné Bába, Éva and Pfau, Christa and Bartha, Éva Judit and Molnár, Anikó and Pető, Károly (2020) Fitnesz-szolgáltatók marketingtevékenysége az Észak-alföldi régióban = Marketing Activities Of Fitness Service Providers In The Northern Great Plain Region. ACTA CAROLUS ROBERTUS, 10 (2). pp. 117-136. ISSN 2062-8269

[img]
Preview
Text
2481-Mulleretal.pdf

Download (417kB) | Preview

Abstract

A fitneszszolgáltatások alkalmasak a mozgásszegény életmód kompenzálására, ezért napjainkban megnövekedtek az ezek keresletét, fogyasztói motivációját elemző írások. A kínálat is kutatott terület, ahol elsősorban a szolgáltatás minőségével kapcsolatban vizsgálódtak a kutatók. Kevés kutatás ír a fitnesztermeket üzemeltető cégek vállalkozási tevékenységéről. Kutatásunkban az Észak-Alföld régióban működő fitneszszolgáltatásokat nyújtó vállalkozások (N = 31) vállalkozási tevékenységének feltérképezésére vállalkozunk. Jelen tanulmányban azt mutatjuk be, hogy a fitnesztermek üzemeltetői mennyire vélik fontosnak a marketingmix elemeinek tudatos alkalmazását. Az eredmények igazolják, hogy a szolgáltatók követik a trendeket, melyeket megjelenítenek a termékfejlesztésben. Így a trendekhez igazított kínálatfejlesztés a szolgáltatók marketingtevékenységének egyik meghatározó eleme. A kínálat kialakításakor a szolgáltatók olyan kiegészítő szolgáltatásokat (pl. wellnesskínálati elemek) is megcéloznak, melyek hatékony módon egészítik ki a különböző edzésformákat, egyben biztosítják a regenerációt. A szolgáltatásfejlesztés a változó igényeknek való megfelelésre, az egyediségre való törekvésre is fókuszál, amely piaci előnyt eredményezhet, hozzájárulva a versenyképesség növeléséhez. Árképzésükre az árelfogadó stratégia és a versenytársakhoz igazított árképzés a jellemző. Promóciós tevékenységükben és az értékesítésben előnyben részesítik az onlinemarketing-eszközöket.

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: physical activity; TRENDS; Product development; termékfejlesztés; fizikai aktivitás; marketing mix; fitneszszolgáltatók; trendek; marketingmix; fitness providers;
Subjects: G Geography. Anthropology. Recreation / földrajz, antropológia, kikapcsolódás > GF Human ecology. Anthropogeography / gazdasági-társadalmi földrajz
G Geography. Anthropology. Recreation / földrajz, antropológia, kikapcsolódás > GV Recreation Leisure / szabadidő, szórakozás
SWORD Depositor: MTMT SWORD
Depositing User: MTMT SWORD
Date Deposited: 10 Feb 2021 10:18
Last Modified: 31 Mar 2023 07:29
URI: http://real.mtak.hu/id/eprint/120887

Actions (login required)

Edit Item Edit Item