REAL

A fenntarthatóság fogalmának története, különös tekintettel a környezeti nevelésre és az innovációra = History of the Concept of Sustainability, with Special Focus on Environmental Education and Innovation

Szűcs, Boglárka and Pónusz, Mónika (2020) A fenntarthatóság fogalmának története, különös tekintettel a környezeti nevelésre és az innovációra = History of the Concept of Sustainability, with Special Focus on Environmental Education and Innovation. POLGÁRI SZEMLE: GAZDASÁGI ÉS TÁRSADALMI FOLYÓIRAT, 16 (4-6). pp. 393-403. ISSN 1786-6553

[img]
Preview
Text
PSZ 2020. 4-6.szam_31.pdf

Download (275kB) | Preview

Abstract

Az egyre érezhetőbb éghajlatváltozás és az erőforrások végességének fenyegetése, valamint az energiabiztonság égető szükségességének kérdése világossá tette, hogy a fosszilis energiahordozók használatának globális szinten való csökkentése elkerülhetetlen. Úgy kell tehát a vállalatok működési keretrendszerét kialakítani, hogy az összeegyeztethető legyen napjaink elvárásaival. Jelen tanulmány célja nyomon követni a fenntarthatóság fogalmának történeti kialakulását, bemutatni jelentésbeli diverzitását. Történeti és tartalmi áttekintést kíván adni a kifejezés kialakulásának hátteréről, előzményeiről és következményeiről, várható jövőbeli alakulásáról. Tanulmányunk alapvetően szekunder szakirodalmi források alapján épül fel, és következtetéseket von le elsősorban az ellátásilánc-menedzsmentet érintő kérdésekben.

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: fenntarthatóság, fenntartható fejlődés, környezeti nevelés
Subjects: H Social Sciences / társadalomtudományok > HB Economic Theory / közgazdaságtudomány > HB4 Dynamics of the economy / gazdasági folyamatok
T Technology / alkalmazott, műszaki tudományok > TD Environmental technology. Sanitary engineering / környezetvédelem, hulladékkezelés, egészségügyi mérnöki technika (ivóvízellátási és szennyvízkezelési technika)
Depositing User: Andrea Paár
Date Deposited: 25 Feb 2021 09:58
Last Modified: 25 Feb 2021 09:58
URI: http://real.mtak.hu/id/eprint/121564

Actions (login required)

Edit Item Edit Item