REAL

A tanulók státuszhelyzete és kezelése

K. Nagy, Emese (2021) A tanulók státuszhelyzete és kezelése. In: Örökség és megújulás. Sárospataki Pedagógiai Füzetek (28). Eszterházy Károly Egyetem Líceum Kiadó, Eger, pp. 55-70. ISBN 978-963-496-184-0

[img]
Preview
Text
55_70_K Nagy.pdf - Published Version

Download (523kB) | Preview

Abstract

Írásom célja a tanulók osztálytermi sikerességét befolyásoló státuszhelyzettel összefüggő fogalmak áttekintése és a  státuszhelyzet kezelése egy lehetséges módjának a  bemutatása. Érintem az  osztály/tanulói csoport heterogenitását mint a  tanuló motiváltságát és sikerességét befolyásoló körülményt. A  státuszvizsgálathoz kapcsolódóan beazonosítom a státuszrangsor, státuszjellemvonás fogalmakat és az  ezekhez kapcsolódó viselkedésbeli megnyilvánulásokat. Bemutatom a státuszrangsor kezelésére ma az egyik leghatékonyabb eljárást, a  Komplex Instrukciós Programot és a hozzá kapcsolódó, a  státuszkezelés kiindulási alapjaként szolgáló mérések eredményeit. A Komplex Instrukciós Program alkalmazása során azt vizsgálom, hogy a  pedagógusi, illetve a tanulói tevékenységformák, valamint azok változásai milyen kapcsolatban vannak egymással, és ezek milyen hatást fejtenek ki a tanulók státuszhelyzetére.

Item Type: Book Section
Uncontrolled Keywords: státusz, státuszhelyzet, hierarchia, heterogenitás
Subjects: L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában
Depositing User: Tibor Gál
Date Deposited: 01 Mar 2021 09:55
Last Modified: 01 Mar 2021 09:55
URI: http://real.mtak.hu/id/eprint/121756

Actions (login required)

Edit Item Edit Item