REAL

Drámapedagógiai tartalmú pedagógusképzés a Sárospataki Comenius Campuson – Egy jó gyakorlat

Toma, Kornélia (2021) Drámapedagógiai tartalmú pedagógusképzés a Sárospataki Comenius Campuson – Egy jó gyakorlat. In: Örökség és megújulás. Sárospataki Pedagógiai Füzetek (28). Eszterházy Károly Egyetem Líceum Kiadó, Eger, pp. 147-159. ISBN 978-963-496-184-0

[img]
Preview
Text
147_159_Toma.pdf - Published Version

Download (2MB) | Preview

Abstract

Sárospatakon az általános pedagógusképzés metodikájában érvényesül a drámapedagógia. Most adott a lehetőség, hogy bemutassam, milyen jó gyakorlatot valósítottunk meg 2018-ban a a nappali tagozatos I. éves óvodapedagógus szakos hallgatókkal. A jó gyakorlatot az a szükséglet hívta életre, hogy a hallgatók elméletben és gyakorlatban is megismerjék az irodalmi tevékenységhez kötődő drámajáték módszerét, hogy majd az óvodásokkal is merjenek és tudjanak játszani. Abból kiindulva, hogy a kommunikáció önállósult létfunkció (Szőke-Milinte 2012), és áthatja az ember teljes személyiségét, a drámajátékról mint kommunikációs helyzetről is elmondhatjuk, hogy áthatja az ember teljes személyiségét, tehát hallgatóink személyiségfejlesztésében is szerepet játszik. Az óvodás közönség kitörő örömmel, tapssal díjazta a mesejátékot bemutató kis óvónéniket. Az óvodából újabb szereplésre szóló felkérést kaptak, ezért a Játék a művészetekben, valamint a Dráma- és bábjáték a nyelvi-kommunikációs nevelésben című kurzusok tananyagába beépítettük a 2017–2018-as tanévtől az évenkénti egy meseelőadásra való felkészülést.

Item Type: Book Section
Uncontrolled Keywords: drámapedagógiai tartalmú pedagógusképzés, mesedramatizálás, Hófehérke és a hét törpe, jó gyakorlat
Subjects: L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában > L11 Teaching methods / oktatásmódszertan
Depositing User: Tibor Gál
Date Deposited: 01 Mar 2021 09:49
Last Modified: 01 Mar 2021 09:49
URI: http://real.mtak.hu/id/eprint/121770

Actions (login required)

Edit Item Edit Item