REAL

A felnőttkor művészetek iránti érzékenységének megalapozási lehetőségei az óvodában

Bagi, Márta Anna (2021) A felnőttkor művészetek iránti érzékenységének megalapozási lehetőségei az óvodában. In: Örökség és megújulás. Sárospataki Pedagógiai Füzetek (28). Eszterházy Károly Egyetem Líceum Kiadó, Eger, pp. 191-195. ISBN 978-963-496-184-0

[img]
Preview
Text
191_195_Bagi.pdf - Published Version

Download (543kB) | Preview

Abstract

Óvodai környezetünk minden szegletét a gyermekek szemszögéből, életterük figyelembevételével tervezzük (színek, formák, hangulatok). Galériánkban kortárs művészeti alkotásoknak adunk helyet, amelyek közel állnak a gyerekekhez, üzenetet fogalmaznak meg számukra. A gyermeki tevékenységek közül az irodalmi, zenei, vizuális és mozgásos programokban tudjuk leginkább közvetíteni a művészeteket. Fontos szempont, hogy értéket közvetítsünk, ez alapján válogassunk zenei, irodalmi anyagot. Alkotónapokat szervezve próbálhatják ki magukat a gyerekek a különböző művészeti területeken. Kiemelten foglalkozunk a bábjátékkal, annak fejlesztő hatásával. Hiszünk abban, hogy ha kisgyermekkorban érzékennyé tesszük a gyerekeket a művészetek iránt, fogékonyabbak lesznek erre a műfajra idősebb korukban is.

Item Type: Book Section
Uncontrolled Keywords: művészeti tartalmak; ovigaléria; alkotónap; családi programok
Subjects: L Education / oktatás > LB Theory and practice of education / oktatás elmélete és gyakorlata > LB1501 Primary Education / alapfokú oktatás
Depositing User: Tibor Gál
Date Deposited: 01 Mar 2021 09:46
Last Modified: 01 Mar 2021 09:46
URI: http://real.mtak.hu/id/eprint/121773

Actions (login required)

Edit Item Edit Item