REAL

Changes in Stadium Sports Spectators Customer Experiences = A stadionokba járó nézők vásárlóélményeinek változásai

Glebova, Ekaterina and Desbordes, Michel and Géczi, Gábor (2019) Changes in Stadium Sports Spectators Customer Experiences = A stadionokba járó nézők vásárlóélményeinek változásai. TESTNEVELÉS, SPORT, TUDOMÁNY, 4 (3-4). pp. 65-75. ISSN 2560-0346 (nyomtatott); 2498-7646 (online)

[img]
Preview
Text
65-75 Changes in Stadium.pdf

Download (998kB) | Preview

Abstract

Az elmúlt évszázadok során a legtöbb ország stadionjai változtak, fejlődtek, és ezzel párhuzamosan a látogatók és a nézők viselkedése és tapasztalatai is nagy átalakuláson mentek keresztül. Az otthoni szórakozást támogató rendszerek és az internetkapcsolat állandósága azt hozta magával, hogy a szurkolóknak nagyobb mozgástere van abban, hogy saját maguk számára kialakítsák azt az élményt, amely igazodik saját preferenciáikhoz, és elérhető bárhol, ahol szeretnék, repülőn, szállodában, irodában, vagy éppen saját otthonukban. Következésképpen a sportstadionok üzemeltetői számos kihívással szembesülnek, és a technológiai fejlődés különböző innovációs folyamatokat hív életre. Céljuk egy gördülékeny, ugyanakkor erős szurkolói élmény létrehozása, amely elég vonzó ahhoz, hogy a médián keresztüli fogyasztás helyett a stadionba vigye a szurkolókat, bárhol is legyen a helyszín. Jelen tanulmányban vizsgáljuk és áttekintjük azokat a kritikus területeket és változási folyamatokat, amelyeken keresztül létrehozhatóvá válik az az új generációs stadion-élmény, amely hatékonyan tudja felvenni a versenyt a „távoli” szurkolás költségeivel, kényelmével és előnyeivel (Thomson és Potter, 2017). A gyűjtött adatok multidimenzionális tartalomelemzése (Tharenou, 2010) nyomán felvázoljuk a stadionok technológiai átalakulásának főbb területeit, a vásárlóközpontú megközelítés szempontjából (McAlexander et al., 2002; Zaky & Neely, 2018). A sport stadionok átalakulásának kulcsterületeinek számba vétele és meghatározása lehetővé teheti a jövőbeli fejlődési perspektvák és hatások, illetve a lehetséges kutatási irányok felvázolását.

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: sport stadion; vásárlóélmény; új technológiák; Internet; szurkolói applikációk; digitális stadion
Subjects: G Geography. Anthropology. Recreation / földrajz, antropológia, kikapcsolódás > GV Recreation Leisure / szabadidő, szórakozás
H Social Sciences / társadalomtudományok > HD Industries. Land use. Labor / ipar, földhasználat, munkaügy > HD1 Industries / ipar > HD14 Management. Industrial Management / ügyvitel, igazgatás
Depositing User: Klaudia Kovács
Date Deposited: 17 Mar 2021 18:43
Last Modified: 03 Apr 2023 07:10
URI: http://real.mtak.hu/id/eprint/122350

Actions (login required)

Edit Item Edit Item