REAL

Első generációs oktatók pályaképe és önreflexiói

Bocsi, Veronika (2020) Első generációs oktatók pályaképe és önreflexiói. EDUCATIO, 29 (4). pp. 634-643. ISSN 1216-3384 (print); 1419-8827 (online) (In Press)

[img]
Preview
Text
14198827_educatio.pdf - Published Version
Available under License Creative Commons Attribution.

Download (197kB) | Preview
[img] Text
08_BocsiV.pdf - Accepted Version
Restricted to Repository staff only until 16 October 2030.

Download (148kB) | Request a copy

Abstract

Vizsgálatunk során 11 első generációs oktató életútját és pályaképét tekintjük át, elemezzük az őket ért hátrányokat, a helyzetükből fakadó előnyöket, valamint igyekszünk feltárni az oktatási karrierjük főbb állomásait, továbbtanulásuk motivációit és pályaválasztásuk történetét. Az eredmények arra mutatnak, hogy az interjúalanyok tapasztalatai diverz mintákat mutatnak, tehát a hátrányok megélése nem általános jelenség, bár a megkérdezettek nagyobb részénél az erre utaló elemek megragadhatók. A hátrányok azokon a tudományterületeken jelentkeznek élesebben, ahol a kulturális tőke felhalmozása a szakmai identitás markánsabb részét képezi, vagy pedig az adott intézmény társadalmi háttere (mind oktatói, mind hallgatói) kedvező.

Item Type: Article
Subjects: H Social Sciences / társadalomtudományok > H Social Sciences (General) / társadalomtudomány általában
L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában
Depositing User: Dr Veronika Bocsi
Date Deposited: 15 Mar 2021 19:42
Last Modified: 29 Jul 2022 08:26
URI: http://real.mtak.hu/id/eprint/122398

Actions (login required)

Edit Item Edit Item