REAL

Relocations of Sports Spectators’ Customer Experiences = A sporteseményt nézők vásárlói élményeinek áthelyeződése

Glebova, Ekaterina and Desbordes, Michel and Géczi, Gábor (2020) Relocations of Sports Spectators’ Customer Experiences = A sporteseményt nézők vásárlói élményeinek áthelyeződése. TESTNEVELÉS, SPORT, TUDOMÁNY, 5 (1-2). pp. 44-49. ISSN 2560-0346 (nyomtatott); 2498-7646 (elektronikus)

[img]
Preview
Text
04. Geczi és külfödi szerzők.pdf

Download (450kB) | Preview

Abstract

In this paper, we aim to explain a phenomenon of “Sports Spectators’ Customers’ Experiences’ (SSCX) locations”, overview today locations of sports consumption experiences for sports fans, find the changes in these locations, and define the main drivers of shift. It provides a concept for studying the effects of new technologies on sports spectator experiences, with the intention of future research at the intersection of topics Customer Experience (CX), Sports Spectacle (SS), and Technology. The main novelties of this study imply a rapid technology uptake and appear of absolutely new ways of sports spectating and locations. The culture of sports consumption and fans’ habits are the subject of changes, accordingly, it impacts SSCX. This study draws on pieces of literature spanning from technology, Sport Spectacle, Stadia, CX, Optimization strategy and combines them with data collection and analysis in the spirit of grounded theory. Data was collected in semi-structured interviews (N=10) with professional sports managers or technologies specialists. The outcome is a new conceptual framework on Locations and Relocations of SSCX. This question is important in the framework of the study of technological impact on SSCX. It helps Sports Managers and Marketing Professionals to better understand the research target audience, outline technological trends, find links and interrelation and define their impact. Ebben a cikkben arra törekszünk, hogy elmagyarázzuk a sportrajongók vásárlói tapasztalatainak (SSCX) helyszíni jelenségét, átnézzük a sportfogyasztási tapasztalatok mai helyét a sportrajongók számára, megtaláljuk a változásokat ezeken a helyeken, és meghatározzuk a változás fő mozgatórugóit. Koncepciót javaslunk az új technológiák sportnézői tapasztalatokra gyakorolt hatásainak tanulmányozására, azzal a céllal, hogy a jövőbeni kutatásokat az ügyfélélmény (CX), a sportlátvány (SS) és a technológia metszéspontjában megtalálható legyen. A tanulmány fő új szempontjai feltűnnek a sport látványának teljesen új módjai és helyszínei és a technológia gyors elterjedését vonják maguk után. A sportfogyasztás kultúrája és a szurkolók szokásai változások tárgyát képezik, ennek megfelelően hatással van az SSCX-re. Ez a tanulmány a technológia, a Sport Spectacle, a Stadia, a CX, az Optimalizálás stratégiáján átívelő szakirodalomra támaszkodik, és ezeket az alapos elmélet szellemében ötvözi az adatok gyűjtésével és elemzésével. Az adatokat félig strukturált interjúkban (N = 10) gyűjtöttük szakmai sportmenedzserekkel vagy technológiai szakemberekkel. Az eredmény egy új fogalmi keretrendszer az SSCX helyeiről és áthelyezéséről. Ez a kérdés fontos az SSCX-re gyakorolt technológiai hatás tanulmányozása keretében. Segít a sportmenedzsereknek és a marketing szakembereknek a kutatás célközönségének jobb megértésében, a technológiai trendek felvázolásában, a kapcsolatok és az összefüggések megtalálásában és azok hatásának meghatározásában.

Item Type: Article
Additional Information: Sports Spectacle, Customer Experience, Mediatory watching, Technology, Content Access, Digital Transformation, Sports Media, Social Media; sportlátvány, vásárlói élmény, mediátor figyelés, technológia, tartalomhoz való hozzáférés, digitális átalakítás, sportmédia, közösségi média
Subjects: G Geography. Anthropology. Recreation / földrajz, antropológia, kikapcsolódás > GV Recreation Leisure / szabadidő, szórakozás
H Social Sciences / társadalomtudományok > HB Economic Theory / közgazdaságtudomány
Depositing User: Klaudia Kovács
Date Deposited: 23 Jun 2021 11:36
Last Modified: 03 Apr 2023 07:17
URI: http://real.mtak.hu/id/eprint/126967

Actions (login required)

Edit Item Edit Item