REAL

Fürdőturisták elkötelezettségeinek és preferenciáinak vizsgálata a Nyugat-Dunántúlon

Szabó, Zoltán (2021) Fürdőturisták elkötelezettségeinek és preferenciáinak vizsgálata a Nyugat-Dunántúlon. ACTA CAROLUS ROBERTUS : A Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetem Károly Róbert Campusának tudományos közleményei, 11 (1). pp. 121-131. ISSN 2062-8269 (print), 2498-9312 (online)

[img]
Preview
Text
3635.pdf

Download (425kB) | Preview

Abstract

Az elmúlt években az egészség felértékelődése által a turizmus felismerte a gyógyvízre alapozott gyógyturizmus fontosságát, ezért egyre növekszik az érdeklődés a gyógyfürdő-szolgáltatásokat igénybe vevők jobb megismerése iránt. Jelen tanulmány arra törekszik, hogy hozzájáruljon a fürdőbe járó gyógyfürdőzők fogyasztói magatartásának eddigi szűkös kutatásához. Konkrétan a gyógyfürdő-szolgáltatások igénybevételének összefüggés-vizsgálatát tárja fel a fürdőkedvelő felnőtt magyar turisták körében a szocio-demográfiai jellemzők felhasználásával. Ehhez kérdőíves felmérést végeztem, az adatfeldolgozásához egyváltozós leíró statisztikai és kétváltozós kereszttábla elemzéseket használtam. A kapott eredményekből hat olyan megállapítás következik, melyek a turizmus tervezőinek az új piaci lehetőségek jobb kihasználásában, a fürdőmenedzsereknek a vendégigények jobb kielégítésben és a hatékony fürdőüzemeltetésben nyújthat segítséget. In the last years trought the apperciation of health the tourism recognized the importance or health tourism based on medical water. Therefore there is a growing interest to know the uses of medical spa services. Aim of the study to contribute the limited research on the consumer behavior of the medical spa services. Specifically, the study explores to use of spa services among adult Hungarian tourists, with using socio-demographic characteristics. To this, I conducted a questionnaire survey and used univariate descriptive statistics and bivariate crosstable analyze for data processing. Six statement follows from the results, which help to thetourism planners make better use of new market opportunities, to the spa managers make better meet guest needs and in effective bath management.

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: Turizmus; tourism; consumer behavior; fogyasztói magtartás; health resort; Spa Services; fürdőszolgáltatások; fürdőkedvelő; gyógyhely; Spa Loving;
Subjects: G Geography. Anthropology. Recreation / földrajz, antropológia, kikapcsolódás > G Geography (General) / Földrajz általában > G154.9-155.8 Tourism / turizmus
H Social Sciences / társadalomtudományok > HB Economic Theory / közgazdaságtudomány
SWORD Depositor: MTMT SWORD
Depositing User: MTMT SWORD
Date Deposited: 28 Jul 2021 05:03
Last Modified: 31 Mar 2023 07:51
URI: http://real.mtak.hu/id/eprint/127779

Actions (login required)

Edit Item Edit Item