REAL

A marketing szerepe egy új múzeumi szolgáltatás megtervezésében = Escape rooms: a new service in the Hungarian Natural History Museum

Jókuthy, Emese (2018) A marketing szerepe egy új múzeumi szolgáltatás megtervezésében = Escape rooms: a new service in the Hungarian Natural History Museum. ANNALES MUSEI HISTORICO-NATURALIS HUNGARICI, 110. pp. 5-19. ISSN 0521-4726

[img]
Preview
Text
Annals_HNHM_2018_Vol_110_5.pdf

Download (183kB) | Preview

Abstract

Két szabadulószoba nyílt a Magyar Természettudományi Múzeumban 2017-ben. Létrehozásuk célja, hogy megszólítsuk a „netgenerációt”, amelynek tagjait a szokásos múzeum-pedagógiai eszközökkel nehéz elérni, ugyanakkor innovatív és nyereséges múzeumi szolgáltatást hozzunk létre úgy, hogy közben hatékonyan megvalósuljon egy másik alapfeladatunk, az érték-közvetítés is. A koncepció kialakításánál alapvető volt, hogy a játékok a gyűjteményi háttérre épüljenek, így azok jelentősége, a hozzájuk kapcsolódó tudás, tudományos gondolkodás közel kerüljön a résztvevő játékosokhoz. Fontos szempont volt, hogy valóban nyereséges szolgáltatást hozzunk létre, ezért a marketingszemlélet a tervezési folyamat kezdetétől a megvalósításig hangsúlyos szerepet kapott. A cikkben a szobák létrehozásának hátterét, koncepcióját, főbb szempontjait mutatom be a marketing felől közelítve.

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: Marketing; muzeológia;
Subjects: A General Works / általános művek > AM Museums (General). Collectors and collecting (General) / múzeumok
H Social Sciences / társadalomtudományok > HB Economic Theory / közgazdaságtudomány
L Education / oktatás > LC Special aspects of education / speciális oktatási formák
SWORD Depositor: MTMT SWORD
Depositing User: MTMT SWORD
Date Deposited: 29 Jul 2021 07:08
Last Modified: 29 Jul 2021 07:08
URI: http://real.mtak.hu/id/eprint/127827

Actions (login required)

Edit Item Edit Item