REAL

A Z generáció utazási szokásai = Travel habits of generation Z

Tütünkov-Hrisztov, Jordán and Szabó, Katalin and Kinczel, Antónia and Molnár, Anikó and Bujdosó, Zoltán and Müller, Anetta (2021) A Z generáció utazási szokásai = Travel habits of generation Z. Recreation, 11 (3). pp. 27-29. ISSN 2064-4981

[img]
Preview
Text
2021.11.3.4 - A Z generáció utazási szokásai.pdf

Download (706kB) | Preview

Abstract

ÖSSZEFOGLALÁS: Bevezetés: A turisztkai iparág egy fontos terület, mely hozzájárul az emberek rekreá�ciójához, és egyben igen sok ország számára gazdasági potenciállal is bír. A COVID-járvány érzékenyen érintete ezt a szektort, melynek gazdasági hatása az utazásszervezőket sem kerülte el. Az utazási irodák létét és forgal�mát a jövőben igen erőteljesen befolyásolja az, hogy a Z generációt meg tudja-e szólítani az általa kínált szolgáltatásokkal. Célkitűzés: A hazai Z generáció utazási motvációinak és szokásainak a vizsgálata. Eredmények: A kitöltők 26,3%-a nyilat�kozta, hogy szokot utazási irodával utazni. A válaszadók 10%-a egyáltalán nem vesz igénybe utazási irodai szolgáltatást. A vá�laszadók többsége azonban igénybe vesz valamilyen szolgáltatást, melyek közül a szál�lásfoglalás (22,5%), a packagek (22,5%) és az utasbiztosítás (22,1%) voltak a legnépsze�rűbbek. A Z generáció fontosnak véli az uta�zási irodákat, ahol az utazási tanácsadó sze�repe felértékelődik. Leginkább akkor vennék igénybe az utazási irodák szolgáltatásait, ha távolabbi desztnációt választanak és ameny�nyiben kedvező az ár, vagy ha bonyolultabb a foglalási módszer. Következtetések: A Z generáció egyelőre elutasítja a hagyományos, szervezet utazási formákat. A kutatás eredménye szerint csak legvégső esetben vennék igénybe a hagyo�mányos utazási csomagokat, melyeknél az ár-érték arány igen fontos a vásárlási dön�tésben. Kulcsszavak: Z generáció, utazási szoká�sok, utazási irodák szolgáltatásai ABSTRACT: Introducton: The tourism industry is an important area that contributes to the rec�reaton of people while also maintaining economic potental for many countries. The COVID epidemic has afected the sector sig�nifcantly, the economic impact of which has not unafected the tour operators either. In the future, the existence and turnover of trav�el agencies will be highly infuenced by their ability to address the Z-generaton with their service ofers. Aim: Examinaton of the travel motvatons and habits of the Hungarian Z generaton. Results: 26.3% of the respondents stated that they have used travel agency for their travels. While 10% of the respondents an�swered that they do not use any travel agency services at all. However, the majority of the re�spondents use some kind of service, of which hotel reservaton (22.5%), packages (22.5%) and travel insurance (22.1%) were the most popular. Generaton Z considers travel agen�cies important, where the role of the travel consultant is becoming increasingly signif�cant. They would mostly use the services of travel agencies if they choose a more distant destnaton and if the price is favorable, or if the booking method is more complicated. Conclusions: Generaton Z currently rejects traditonal, organized forms of travel. Accord�ing to the results of the research, traditonal travel packages are used only as a last resort, where value for money is very important in the purchase decision. Keyworlds: Generaton Z, travel habits, travel agency service

Item Type: Article
Subjects: G Geography. Anthropology. Recreation / földrajz, antropológia, kikapcsolódás > GV Recreation Leisure / szabadidő, szórakozás
Depositing User: Dr. Zoltán Szatmári
Date Deposited: 03 Sep 2021 11:42
Last Modified: 03 Sep 2021 12:02
URI: http://real.mtak.hu/id/eprint/129022

Actions (login required)

Edit Item Edit Item