REAL

Tanulók- és sportolók motoros-képességeinek fejlesztése és felmérése labdás játékok esetén

Keller, Zsófia and Szűcs, Róbert (2021) Tanulók- és sportolók motoros-képességeinek fejlesztése és felmérése labdás játékok esetén. In: Agria Média 2020. Eszterházy Károly Egyetem Líceum Kiadó, Eger, pp. 221-230.

[img]
Preview
Text
221_230_Keller.pdf - Published Version

Download (1MB) | Preview

Abstract

Kutatásunk célja egy olyan komplex hardver- szoftverrendszer létrehozása volt, amelynek segítségével megállapítható a technika elsajátításának hatékonysága labdás játékok esetén például egy kézilabdázó dobási pontosságának és dobóerejének mérése révén. A szemből és oldalnézetből készített felvételek alapján, a mozgó objektum képkockánkénti elmozdulásából számítható a labda sebessége és pozíciója a képelemzés eszközeinek segítségével. Különös figyelmet fordítottunk az eszköz költséghatékony megvalósítására, valamint fontosnak tartottuk az egyszerű kezelhetőséget a telepítés és a mérés folyamán egyaránt. Mindezt a megfelelő hardver és szoftver technológiák kiválasztásán túl az is biztosítja, hogy nem igényel külön hardver eszközt a kezelése, mivel az edzők vagy a testnevelők saját mobileszközükről férhetnek hozzá a rendszer szolgáltatásaihoz. Az egyszerű kezelhetőséget a telepítés és a mérés folyamán egyaránt szem előtt tartottuk. Ez a technológia mind módszertani szempontból, mind motivációs eszközként is figyelmet érdemel, akár edzéseken, akár az iskolai testnevelés órákon. A fenti szempontok figyelembevételével a Raspberry Pi 3B+, a hozzá csatlakozó Raspberry Pi Camera V2-es modelljére (Raspberry Pi) és az ESP32 Cam-ra (ESP32), mint hardver komponensekre esett a választásunk. A kezelőfelületet pedig egy webes alkalmazás biztosítja, amelyen keresztül megfelelő hitelesítési folyamatot követően elérhetők a rendszer szolgáltatásai. ----- Developement and measurement of ballplayers’ motoric skills ----- Our research aimed to create a complex hardware-software system that can be used to determine the effectiveness of the technique in ball games, for example by measuring the throwing accuracy and throwing power of a handball player. Based on the shots taken from the front and side views, the speed and position of the ball can be calculated from the displacement of the moving object frame by frame using image analysis tools. We paid special attention to the cost-effective implementation of the device, and we considered it important to be easy to use during both installation and measurement. In addition to selecting the right hardware and software technologies, this is ensured by the fact that it does not require a separate hardware device to manage, as coaches or physical educators can access the system's services from their mobile devices. Ease of use was kept in mind during both installation and measurement. This technology deserves attention both from a methodological point of view and as a motivational tool, whether in training or school physical education classes. Considering the above considerations, we chose the Raspberry Pi 3B+ with a Raspberry Pi Camera V2 model and the ESP32 Cam as hardware components. The user interface is provided by a web application through which the system services can be accessed after a proper authentication process.

Item Type: Book Section
Uncontrolled Keywords: képelemzés, mozgáskövetés, innovatív eszközök, digitális oktatás, képességfejlesztés ----- image analysis, digital education, motion tracking, innovative tools, skills development
Subjects: L Education / oktatás > LB Theory and practice of education / oktatás elmélete és gyakorlata
Depositing User: Tibor Gál
Date Deposited: 13 Sep 2021 15:50
Last Modified: 13 Sep 2021 15:50
URI: http://real.mtak.hu/id/eprint/129366

Actions (login required)

Edit Item Edit Item