REAL

Különleges oktatási időszakok: felvételizők és szüleik tapasztalatai a digitális tanrendről

Berényi, Eszter (2021) Különleges oktatási időszakok: felvételizők és szüleik tapasztalatai a digitális tanrendről. ESÉLY: TÁRSADALOM ÉS SZOCIÁLPOLITIKAI FOLYÓIRAT, 32 (1). pp. 112-132. ISSN 0865-0810

[img]
Preview
Text
esely_2021-1_112-131_berenyi (2).pdf - Published Version

Download (670kB) | Preview

Abstract

A tanulmány azt mutatja be, hogy hogyan érintette a digitális tanrend a hat-, illetve nyolcosztályos gimnáziumba felvételizőket. A Covid-19 alatti iskolabezárásokkal kapcsolatos releváns szakirodalmak és a kisgimnáziumi iskolaforma bemutatása után egy vegyes módszertannal készült kutatás eredményeinek segítségével kerül sor a két egymást követő időszak: a felvételizési felkészülés, majd az azt váratlanul követő iskolabezárás alatti időszak tapasztalatainak elemzésére. A két időszakban közös, hogy az iskola intézménye kevés szerepet vállal a tanulásban az érintettek számára, ezért a tanulók családjaira jóval több teher hárul, mint az egyéb időszakokban. A tanulmány bemutatja az érintett családok tanulástámogatási gyakorlatainak közös és eltérő elemeit a két időszakra vonatkozóan, és az ezekkel kapcsolatban felmerült főbb problémákat.

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: középiskolai felvételi, Covid-19, iskolabezárás, család
Subjects: H Social Sciences / társadalomtudományok > HM Sociology / társadalomkutatás
H Social Sciences / társadalomtudományok > HM Sociology / társadalomkutatás > HM4 Social processes / társadalmi folyamatok
Depositing User: Eszter Berényi
Date Deposited: 27 Sep 2021 12:24
Last Modified: 27 Sep 2021 12:24
URI: http://real.mtak.hu/id/eprint/130591

Actions (login required)

Edit Item Edit Item