REAL

A duális képzés bevezetésének első tapasztalatai a Nyíregyházi Főiskolán

Szigeti, Ferenc and Dezső, Gergely (2016) A duális képzés bevezetésének első tapasztalatai a Nyíregyházi Főiskolán. Műszaki Tudományos Közlemények (4). pp. 131-138. ISSN 2393-1280

[img]
Preview
Text
MTK4_17_Szigeti-Dezso.pdf

Download (980kB) | Preview

Abstract

A felsőoktatás műszaki és más gyakorlatigényes területein régóta megfogalmazott igény a versenyszférában hatékonyan alkalmazható, piacképes képzés megvalósítása. A nemzetközi tapasztalatok szerint ennek egyik alkalmas eszköze a duális képzés. A Nyíregyházi Főiskolán csaknem egyéves előkészítő munkát követően 2015 szeptemberében indult el a duális képzés a gépészmérnök szakon. Ez a folyamat érintette többek között a Főiskola képzési szerkezetét, a felvételi rendszert, a képzés egyes tartalmi és formai részeit, jelentősen átformálta a vállalati partnerekkel kialakult kapcsolatrendszert, komoly változást hozott a térség középiskoláival kiépített együttműködésekben. A duális képzés bevezetésének jelentős szerepe volt abban, hogy intézményünk 2016 januárjától egyetemként folytathatja a munkáját. Itt bemutatjuk a duális képzés bevezetése során megszerzett legfontosabb tapasztalatainkat.

Item Type: Article
Subjects: T Technology / alkalmazott, műszaki tudományok > T2 Technology (General) / műszaki tudományok általában
SWORD Depositor: MTMT SWORD
Depositing User: Zsolt Baráth
Date Deposited: 23 Sep 2022 12:29
Last Modified: 23 Sep 2022 12:29
URI: http://real.mtak.hu/id/eprint/149611

Actions (login required)

Edit Item Edit Item