REAL

A sokféleség mint rejtett dimenzió egyházi iskolás diákok narratíváiban

Kodácsy-Simon, Eszter and Seresné Busi, Etelka (2022) A sokféleség mint rejtett dimenzió egyházi iskolás diákok narratíváiban. EDUCATIO, 31 (3). pp. 445-460. ISSN 1216-3384 (print); 1419-8827 (online)

[img]
Preview
Text
1419-8827-article-p445.pdf

Download (266kB) | Preview

Abstract

Az egyházi iskolák céljainak és jellemzőinek vizsgálata között egyre fontosabb,hogy szerepet kapjon a diákok aktív konstruáló szerepére való utalás is. Jelenfeltáró jellegű kutatásban 37 egyházi fenntartású iskolában frissenérettségizett, illetve az adott tanévben érettségiző diákkal készült interjú.Olyan történetek felelevenítésére kértük őket, melyek megmutatják, hogy a diákokszámára melyek az iskolájuk meghatározó sajátosságai, valamint az általukazonosított rejtett céljai és üzenetei. Az elemzés során kulcstényezőként jelentmeg a kódok között a „sokféleség, sokszínűség” szempontja, melyet a diákokszemélyes erőforrásaikat aktiváló tényezőként említenek például azéletkérdésekkel való foglalkozás vagy a saját világkép és hitmegélés alakításakapcsán is. A tanulmány bemutatja a magfogalom kapcsolódásait és a diákok általmegfogalmazott jelentéseit.

Item Type: Article
Subjects: L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában
SWORD Depositor: MTMT SWORD
Depositing User: MTMT SWORD
Date Deposited: 24 Oct 2022 11:26
Last Modified: 31 Mar 2023 08:58
URI: http://real.mtak.hu/id/eprint/152315

Actions (login required)

Edit Item Edit Item