REAL

Regionális hátránykompenzáció a közművelődésben megvalósuló kulturális tanulás segítségével

Kuthy-Megyesi, Judit and Juhász, Erika (2022) Regionális hátránykompenzáció a közművelődésben megvalósuló kulturális tanulás segítségével. EDUCATIO, 31 (3). pp. 498-508. ISSN 1216-3384 (print); 1419-8827 (online)

[img]
Preview
Text
1419-8827-article-p498.pdf

Download (184kB) | Preview

Abstract

A hazai közművelődésben megvalósuló kulturális tanulás magába foglalja mindazokata nem formális, illetve informális tanulási eseményeket, amelyek részben asaját, részben a partneri kezdeményezések révén az egyes közművelődésiintézményekben létrejönnek (vö. Juhász–Szabó 2016; Kozma et al.2015 ). Ezek a tanulási alkalmak aktív (rendszeres és nem rendszeresművelődési formák szervezői, szolgáltatói, résztvevői), illetve passzív (külsőszervek tevékenységei, alapterületből kizárólagossággal átengedett területi,terembérlési, helyszínbiztosítási) formában valósulnak meg a helyi közösségekigényeinek, szükségleteinek figyelembevételével. A területspecifikus igényekreés adottságokra építő közművelődésben megvalósuló kulturális tanuláshátránykompenzáló, esélyteremtő funkciói empirikus vizsgálatunk alapjánbeazonosíthatók. A lokalitást célzó, a helyi művelődő közösségeket központbahelyező szakmai szemlélet a vizsgálati eredmények tükrében a közművelődéscsúcsintézményeiben ( N = 197) még további fejlesztésikezdeményezéseket igényel, de regionálisan már eredménnyel mérhető.

Item Type: Article
Subjects: L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában
SWORD Depositor: MTMT SWORD
Depositing User: MTMT SWORD
Date Deposited: 24 Oct 2022 11:40
Last Modified: 31 Mar 2023 08:58
URI: http://real.mtak.hu/id/eprint/152317

Actions (login required)

Edit Item Edit Item