REAL

A digitális pedagógia alkalmazásának lehetőségei a rendészeti szaknyelvi órán

Barnucz, Nóra (2022) A digitális pedagógia alkalmazásának lehetőségei a rendészeti szaknyelvi órán. MAGYAR RENDÉSZET, 22 (2). pp. 183-196. ISSN 1586-2895

[img]
Preview
Text
13_barnucz_183-196_MR_2022_2.pdf

Download (269kB) | Preview

Abstract

A tanulmány a rendészeti szaknyelv oktatásához kínál olyan jó gyakorlatokat, amelyek – didaktikai és oktatásmódszertani felépítésükkel – hozzájárulnak a 21. századi élménypedagógia megvalósításához a felsőoktatásban. Az elméleti részben tárgyalt modellek és elméletek részletes kifejtése szemlélteti a gyakorlati részben bemutatott jó gyakorlatok korszerűségét és fontosságát, amelyek alkalmazása tantárgytól függetlenül releváns lehet. A bemutatandó jó gyakorlatok tanórai kivitelezése leginkább számítógépes laborban, vagy laptopok, illetve mobil eszközök alkalmazásával történik, pozitív irányba mozdítva ezzel a hallgatók tanórai motivációját. Mindezeken túl, a digitális kompetencia igénybevételével hatékonyan fejleszthető a hallgatók szakmai szókincsének tudástára, valamint célnyelvű kommunikációja.

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: angol rendészeti szaknyelv, élménypedagógia, motiváció, fel- sőoktatás, digitális platformok, idegennyelv-tanítás/-tanulás
Subjects: H Social Sciences / társadalomtudományok > HV Social pathology. Social and public welfare / szociálpatológia, segélyezés > HV6001-HV6030 Criminology / kriminalisztika
L Education / oktatás > LB Theory and practice of education / oktatás elmélete és gyakorlata > LB2300 Higher Education / felsőoktatás
SWORD Depositor: MTMT SWORD
Depositing User: MTMT SWORD
Date Deposited: 14 Nov 2022 12:25
Last Modified: 14 Nov 2022 12:25
URI: http://real.mtak.hu/id/eprint/153483

Actions (login required)

Edit Item Edit Item