REAL

Javítóintézeti nevelők metaforákban tükröződő intézményképe

Izsák, Hajnalka (2022) Javítóintézeti nevelők metaforákban tükröződő intézményképe. KÉPZÉS ÉS GYAKORLAT: TRAINING AND PRACTICE, 20 (1-2). pp. 28-40. ISSN 1589-519X

[img]
Preview
Text
03-TP-2002-1-2-Izsak-article-28-40.pdf

Download (498kB) | Preview

Abstract

A javítóintézet egy sajátos világ, amely egyidejűleg büntetőjogi és pedagógiai intézményként működik. Egyrészt, a gyermekvédelmi rendszer részeként oktató-nevelő funkciója van, másrészt a javítóintézeti nevelés a fiatalkorú bűnelkövetőkkel szemben alkalmazható büntetőjogi intézkedés, bűncselekmény elkövetése esetén. A tanulmány célja, hogy a javítóintézeti nevelők metaforáin keresztül betekintést nyújtson abba, hogy a pedagógusok hogyan viszonyulnak munkahelyükhöz, hogyan élik meg a zárt intézetben való munkát. A pedagógusok metaforáiból jellemző módon rajzolódnak ki a javítóintézet sajátosságai, de sok információt kapunk az intézetben zajló nevelői munkáról is.

Item Type: Article
Subjects: L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában
SWORD Depositor: MTMT SWORD
Depositing User: MTMT SWORD
Date Deposited: 07 Dec 2022 16:08
Last Modified: 07 Dec 2022 16:08
URI: http://real.mtak.hu/id/eprint/154389

Actions (login required)

Edit Item Edit Item