REAL

A duális és a hagyományos képzési formában folytatott szakmai gyakorlat vizsgálata

Badinszky, Réka Gabriella and Fenyvesi, Éva and Sólyom, Andrea (2022) A duális és a hagyományos képzési formában folytatott szakmai gyakorlat vizsgálata. EDUCATIO, 31 (4). pp. 680-690. ISSN 1216-3384

[img]
Preview
Text
1419-8827-article-p680.pdf

Download (199kB) | Preview

Abstract

A tanulmány célja a duális és a hagyományos képzésben részt vevő hallgatókszakmai gyakorlatának vizsgálata. A kínálati oldalról (hallgatók) onlinekérdőíven, a keresleti oldalról (vállalatok) néhány vállalat HR-vezetőjévelkészített interjún keresztül gyűjtöttünk információt. Eredményeink azt mutatják,hogy a megkérdezett hallgatók többsége ismeri a duális képzést. A duálisképzésben részt vevő hallgatók legfőbb motivációs tényezője rövid távon aszakmai gyakorlat megszerzése és a rendszeres jövedelem megléte. Hosszú távúcéljaik között a professzionális szakmai ismeretek megszerzése és a jól fizetőmunka szerepel, míg a hagyományos képzésen tanulóknál a professzionális szakmaiismeretek megszerzése mellett egy jó csapatba kerülést tartották fontosnak. Amegkérdezett vállalatok a duális képzésben tanulók szakmai gyakorlatához számoselőnyt soroltak, úgymint a jobb mintaterv, a világos határidők és feltételek ésa mélyebb szakmai tapasztalatszerzés.

Item Type: Article
Subjects: L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában
SWORD Depositor: MTMT SWORD
Depositing User: MTMT SWORD
Date Deposited: 06 Feb 2023 12:32
Last Modified: 06 Feb 2023 12:32
URI: http://real.mtak.hu/id/eprint/158131

Actions (login required)

Edit Item Edit Item