REAL

Milyen a jó „komoly játék”? : Játékfejlesztés, tesztelés és hallgatói visszajelzések

Kéri, Anita and Prónay, Szabolcs (2022) Milyen a jó „komoly játék”? : Játékfejlesztés, tesztelés és hallgatói visszajelzések. VEZETÉSTUDOMÁNY, 53 (12). pp. 30-44. ISSN 0133-0179

[img]
Preview
Text
946-Tanulmanyszovege-5423-1-10-20221212.pdf

Download (713kB) | Preview

Abstract

A játékosítás számos tudományterületen felkeltette már a kutatók érdeklődését, hiszen a pedagógiától kezdve, az orvostudományokon át az üzleti tudományokban is alkalmazott módszertannak számít. A játékosítási törekvések zászlós hajói a komoly játékok (serious games), melyek, habár a felsőoktatási intézmények rendelkezésére állnak, használatuk sok esetben nagyobb pénzügyi befektetést igényel, valamint a játékok tartalma csak korlátozottan testre szabható. Jelen tanulmány célja, hogy egy saját fejlesztésű, szabadon hozzáférhető és tartalmában is módosítható komoly játékot teszteljen az üzleti tudományok területén a felsőoktatásban tanuló hallgatók nagyszámú mintáján. A hallgatók elégedettségének és játék­ élményének felmérése, a játék tesztelése, ezt követően pedig a visszajelzések begyűjtése lehetőséget biztosít arra, hogy betekintést nyerhessünk a hallgatók játékosítással kapcsolatos nézeteibe. A kutatásban alkalmazott online kérdőíves meg- kérdezésben több mint 800 hallgató vett részt. Az adatokat IBM SPSS szoftver segítségével elemezték. Az eredmények arra utalnak, hogy a hallgatók egyetemi keretek között még mindig inkább hagyományos edukációs tartalmat várnak és bizonytalanokká válnak, ha ehelyett inkább szórakoztató tartalmat kapnak.

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: játékosítás, komoly játékok, oktatásfejlesztés, üzleti tudományok
Subjects: H Social Sciences / társadalomtudományok > H Social Sciences (General) / társadalomtudomány általában
L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában
SWORD Depositor: MTMT SWORD
Depositing User: MTMT SWORD
Date Deposited: 09 Feb 2023 12:29
Last Modified: 09 Feb 2023 12:29
URI: http://real.mtak.hu/id/eprint/158525

Actions (login required)

Edit Item Edit Item