Homoki, Andrea (2022) A rezilienciára való nevelés speciális pedagógiai eszközei. DELIBERATIONES, 15 (1). pp. 51-61. ISSN 1789-8919 (nyomtatott); 2786-1562 (online)
|
Text
a-reziliencira-val-nevels-specilis-pedaggiai-eszkzei.pdf Download (251kB) | Preview |
Abstract
A rezilienciára nevelés speciális pedagógiai eszközeinek fejlesztése során a nehéz élethelyzetekkel jellemezhető, hátrányos helyzetű gyermekek atipikus boldogulási, megküzdési mintázatainak feltárásához és az egyéni és közösségi rezilienciát elősegítő program fejlesztésekhez a tanulmányban áttekintjük az elmúlt öt év eredményeit a területen. A 2015-2021. években validált nemzetközi skála adaptációjával új hazai skálák validálására és gyakorlati alkalmazására, bevezetésére került sor a gyermekvédelmi ellátások különböző területein, bemutatjuk az alkalmazásban rejlő lehetőségeket és feltárható rezilienciamintázatokat, a 2014-ben strukturált magyar gyermeki reziliencia-modell (Homoki 2014) alapján. A lélektani rugalmasság iskolai eredményességgel összefüggő jellegéből adódóan az objektív tanulmányi mutatókon túl, az inklúzióra és a kortársközösségekbe való sikeres beilleszkedésre hatást gyakorló, szociális érzékenyítés tárgykörébe tartozó erőforrásokról, eszközökről is közlünk mintát (Nagyné Hegedüs&Homoki 2022.) az írásban.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | validált reziliencia skálák, magyar gyermeki reziliencia-modell, gyermeki reziliencia fejlesztése |
Subjects: | L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 15 Feb 2023 12:57 |
Last Modified: | 15 Feb 2023 12:57 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/159172 |
Actions (login required)
Edit Item |