REAL

A rezilienciára való nevelés speciális pedagógiai eszközei

Homoki, Andrea (2022) A rezilienciára való nevelés speciális pedagógiai eszközei. DELIBERATIONES, 15 (1). pp. 51-61. ISSN 1789-8919 (nyomtatott); 2786-1562 (online)

[img]
Preview
Text
a-reziliencira-val-nevels-specilis-pedaggiai-eszkzei.pdf

Download (251kB) | Preview

Abstract

A rezilienciára nevelés speciális pedagógiai eszközeinek fejlesztése során a nehéz élethelyzetekkel jellemezhető, hátrányos helyzetű gyermekek atipikus boldogulási, megküzdési mintázatainak feltárásához és az egyéni és közösségi rezilienciát elősegítő program fejlesztésekhez a tanulmányban áttekintjük az elmúlt öt év eredményeit a területen. A 2015-2021. években validált nemzetközi skála adaptációjával új hazai skálák validálására és gyakorlati alkalmazására, bevezetésére került sor a gyermekvédelmi ellátások különböző területein, bemutatjuk az alkalmazásban rejlő lehetőségeket és feltárható rezilienciamintázatokat, a 2014-ben strukturált magyar gyermeki reziliencia-modell (Homoki 2014) alapján. A lélektani rugalmasság iskolai eredményességgel összefüggő jellegéből adódóan az objektív tanulmányi mutatókon túl, az inklúzióra és a kortársközösségekbe való sikeres beilleszkedésre hatást gyakorló, szociális érzékenyítés tárgykörébe tartozó erőforrásokról, eszközökről is közlünk mintát (Nagyné Hegedüs&Homoki 2022.) az írásban.

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: validált reziliencia skálák, magyar gyermeki reziliencia-modell, gyermeki reziliencia fejlesztése
Subjects: L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában
SWORD Depositor: MTMT SWORD
Depositing User: MTMT SWORD
Date Deposited: 15 Feb 2023 12:57
Last Modified: 15 Feb 2023 12:57
URI: http://real.mtak.hu/id/eprint/159172

Actions (login required)

Edit Item Edit Item