REAL

Tanulási célú migráció = Student mobility

Langerné dr. Rédei, Mária (2010) Tanulási célú migráció = Student mobility. Project Report. OTKA.

[img]
Preview
PDF
49820_ZJ1.pdf

Download (367Kb)

Abstract

A tanulmányi célú migráció statisztikai adatgyűjtésének értelemzése és megújítása. A világ ilyen irányú folyamatinak áttekintése. A tanulmányi mozgások milyen statisztikai változókkal vannak összefüggésbe és ezekből hogyan készíthető előszámítás. A hazai ki és bejövő tanulmányi mozgás elemzése. Empirikus adatokkal történő bővítés és értékelése. Az Erasmus oktatói mobilitás hazai és új tagállamokban zajló folyamatainak megismerése. Átfogó tanulmány elkészítése, kiadása és ebből az MTA Doktora cím megvédése. Nagyszámú publikáció megjelenítése. | The study migration has growing interest, because the new EU member countries join to the global stream in the past decades. Students abroad make a preparatory work for skilled migration and good business climate fro FDI. The study dealing with the statsitical usage and interpretation of study abroad, and find interesting the question of educational inlanders and educational foreigners. The global map had several new point like the variables how decribe the global flow, how indicated in the region. What is the question of studentification. Empirical survey data highly contribute to the level of research. We can get an uptodated overview about the Hungarian out and in flow mobility. It is a now feature of the reasearch to map the Erasmus staff mobility, in new member countires. The reserach was published and get evaluation from HAS.

Item Type: Monograph (Project Report)
Uncontrolled Keywords: Regionális
Subjects: H Social Sciences / társadalomtudományok > HM Sociology / társadalomkutatás > HM4 Social processes / társadalmi folyamatok
L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában
Depositing User: Mr. Andras Holl
Date Deposited: 07 Sep 2010 14:30
Last Modified: 30 Nov 2010 12:54
URI: http://real.mtak.hu/id/eprint/2466

Actions (login required)

View Item View Item