REAL

Az iskolai agresszivitás megnyilvánulási formái, mint az iskolai csoportban elfoglalt státusz meghatározó tényezői

Demeter, Kármen and Szabó, Kinga (2015) Az iskolai agresszivitás megnyilvánulási formái, mint az iskolai csoportban elfoglalt státusz meghatározó tényezői. Különleges Bánásmód, 1 (1). pp. 55-66. ISSN 2498-5368

[img]
Preview
Text (Empirikus és értekező tanulmányok)
323D-2015-1.doc) - KB2015-1-055-E-0100-6665XXXX0-Demeter-Szabó.pdf - Published Version
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial.

Download (4MB) | Preview

Abstract

Vizsgálatunkban az egyes agresszivitásformák és a kisiskolások csoportban elfoglalt szociometriai státusza közötti összefüggéseket céloztuk meg, figyelembe véve ezen tényezők hatását az agresszív gyerekek társaikkal szemben megfogalmazott gondolatainak ellenséges voltára. Minta: 321 erdélyi kisiskolást (M = 10,25 év, SD = 0,71) vizsgáltunk, akik közül 61,4% román és 36,8% magyar etnikumú diák volt.Módszer: eszközeink segítségével az esetlegesen megjelenő agresszivitás formáját, a gyerekek osztályban elfoglalt szociometriai státuszát, illetve a társakkal szembeni ellenséges gondolatok minőségét mértük. Eredmények: a nemi különbségeknek és szociometriai státusznak hatása van az agresszív viselkedés típusára. Az eredmények a prevenció és intervenció területén alkalmazhatók.

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: reaktív agresszió, proaktív agresszió, szociometriai státusz, ellenséges gondolatok
Subjects: L Education / oktatás > LC Special aspects of education / speciális oktatási formák
Depositing User: Láda Tünde
Date Deposited: 20 Aug 2016 21:02
Last Modified: 31 May 2018 12:22
URI: http://real.mtak.hu/id/eprint/38764

Actions (login required)

Edit Item Edit Item