REAL

Tanulásban akadályozott gyermekek kognitív fejlesztésének lehetőségei

Orbán, Réka (2015) Tanulásban akadályozott gyermekek kognitív fejlesztésének lehetőségei. Különleges Bánásmód, 1 (2). pp. 81-86. ISSN 2498-5368

[img]
Preview
Text (Módszertani tanulmányok)
323D-2015-2.doc) - KB2015-2-081-M-7000-65XXXXXX0-Orbán.pdf - Published Version
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial.

Download (2MB) | Preview

Abstract

Az utóbbi évtizedben fokozott mértékben előtérbe került a hazai és külföldi pedagógiában egyaránt a tanulási és magatartászavarral küzdő gyerekek iskolai nevelésének problémája. A pedagógusok annak ellenére, hogy egyre gyakrabban tanítanak hiperaktív gyermeket, nincsenek rá kellőképpen felkészülve. Részükről a gond abban rejlik, hogy képzésük során nem ismerkedtek meg azokkal a módszerekkel, amelyek segítségével egyénileg fejleszthetőek a nehezen nevelhető, problematikus személyiségű tanulók. A hiperaktivitás felismerésére és megítélésére a bizonytalanság és a végletek jellemzőek, mert minden túlmozgásos és eleven gyermeket lassan hiperaktívnak titulálnak. A zavarok korai kiszűrése pedig lehetővé tenné, hogy a gyermekek időben, megfelelő segítésben részesüljenek. A következő tanulmány két fő részből, elméleti, illetve gyakorlati részből áll. A gyakorlati rész konkrét esettanulmányokat mutat be, segítve ezzel az időbeni felismerést. Három hiperaktív gyermek viselkedésformáit, a rájuk jellemző tüneteket fejtjük ki bővebben, figyelembe véve a családi és iskolai körülményeket. Felsorakoztatjuk a segítségnyújtás formáit az iskolában, konkrét ötletekkel, tanácsokkal látjuk el a pedagógusokat.

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: kognitív fejlesztés, kognitív képességek, Sindelar-Zsoldos program
Subjects: L Education / oktatás > LC Special aspects of education / speciális oktatási formák
Depositing User: Láda Tünde
Date Deposited: 20 Aug 2016 21:16
Last Modified: 31 May 2018 13:08
URI: http://real.mtak.hu/id/eprint/38773

Actions (login required)

Edit Item Edit Item