REAL

Az IQ-paradoxon

Mező, Ferenc (2016) Az IQ-paradoxon. Különleges Bánásmód, 2 (1). pp. 43-60. ISSN 2498-5368

[img]
Preview
Text (Empírikus és értekező tanulmányok)
Nyers_KB2016-1_2016_06-12.doc - KB2016-1-043-E-1011-6665XXXX0-Mező.pdf - Published Version
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial.

Download (7MB) | Preview

Abstract

Az IQ paradoxon: noha az új generációk intellektuális képességei egyre jobbak (ez az úgynevezett Flynn-effektus, az intellektuális növekedés sebessége 3 IQ-pont évtizedenként), az átlagos IQ minden generáció esetében 100 IQ marad. E cikk az IQ-paradoxon hátterének következő tényezőit mutatja be: az intelligencia fogalma, tesztjei és pontszám- típusai; és demonstrálja a Flynn-effektus sebesség-rátájának abszurd következményeit. Végül a cikk magyarázatot ad az IQ-paradoxonra.

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: IQ, Flynn-effektus
Subjects: L Education / oktatás > LC Special aspects of education / speciális oktatási formák
Depositing User: Láda Tünde
Date Deposited: 07 Sep 2016 12:15
Last Modified: 31 May 2018 13:12
URI: http://real.mtak.hu/id/eprint/39118

Actions (login required)

Edit Item Edit Item