REAL

A tárgyválasztás és -használat sajátosságai óvodás és kisiskolás gyermekek körében

Kékes Szabó, Marietta (2016) A tárgyválasztás és -használat sajátosságai óvodás és kisiskolás gyermekek körében. Iskolakultúra, 26 (10). pp. 39-57. ISSN 1215-5233

[img]
Preview
Text
03.pdf

Download (1MB) | Preview

Abstract

A modern pszichológia mentális reprezentációkban való fixálódása nem csupán eltereli a figyelmet a gyermeket körülvevő emberek tárgyhasználat során tanúsított szerepéről, de maguknak a tárgyaknak a pszichológiai jelentőségét is lekicsinyli (Williams és Costall, 2000). Ezen materiális világ azonban számos információt hordoz számunkra kultúránkról és társadalmunk működéséről. A tárgyak pedig mediátorként állnak, és támogatják a gyermekek szocializációját. Azok rendelkezésre állása/elérhetősége, de a játékanyag ismerőssége, érdekessége egyaránt befolyásolják, hogy aktuálisan melyek kerülhetnek a gyermek figyelmi spektrumába, és nyerhetnek prioritást.

Item Type: Article
Subjects: B Philosophy. Psychology. Religion / filozófia, pszichológia, vallás > BF Psychology / lélektan > BF02 Developmental psychology / fejlődéslélektan
L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában
SWORD Depositor: MTMT SWORD
Depositing User: MTMT SWORD
Date Deposited: 23 Dec 2016 08:06
Last Modified: 31 Mar 2023 10:32
URI: http://real.mtak.hu/id/eprint/43959

Actions (login required)

Edit Item Edit Item