REAL

Tudástranszfer az egészségügyi informatika oktatásában: minőség, hatékonyság, mérhetőség | Knowledge transfer in health care informatics education: quality, efficiency and measurability

Sára, Zoltán and Csedő, Zoltán and Dinyáné Szabó, Mariann and Pörzse, Gábor (2013) Tudástranszfer az egészségügyi informatika oktatásában: minőség, hatékonyság, mérhetőség | Knowledge transfer in health care informatics education: quality, efficiency and measurability. Orvosi Hetilap, 154 (32). pp. 1269-1276. ISSN 0030-6002

[img] Text
oh.2013.29683.pdf
Restricted to Repository staff only until 31 August 2033.

Download (205kB)

Abstract

Bevezetés: A Semmelweis Egyetemen 2006 óta elektronikus tesztvizsgáztatás történik az egészségügyi informatika területét felölelő tantárgyakból. A kitöltött tesztsorok statisztikai analízisével vizsgálható a vizsgáztatás (tudásmérés) megbízhatósága, továbbá javítható az oktatási folyamat (tudásátadás) minősége és hatékonysága. Célkitűzés: A Semmelweis Egyetemen oktatott egészségügyi informatika tantárgy vizsgaeredményeit tartalmazó adatbázis analíziseredményeinek felhasználásával a szerzők célul tűzték ki olyan oktatási módszertanra vonatkozó javaslatnak a kidolgozását, amely a vizsgáztatási gyakorlatba is beépíthető. Módszer: A 2006 óta rendelkezésre álló adatokat (2801 hallgató 4933 elektronikus vizsgalapját) mind a vizsgakérdések, mind a vizsgaeredmények szintjén statisztikai módszerekkel vizsgálták, az eredményeket oktatásmódszertani megközelítésből értékelték. Eredmények: Megállapították, hogy a vizsgaeredményekben fokozatos javuló tendencia figyelhető meg. Azonosították azokat a vizsgakérdéseket, amelyeket célszerű átdolgozni vagy kihagyni a vizsgáztatásból, mivel a hallgatók tárgyi tudását nem mérik. Következtetések: A vizsgaeredmények analízise hasznos információt ad a leadott tudásanyag összeállításáról, annak befogadásáról, elsajátításáról, alkalmazhatóságáról. Szükséges a vizsgaeredmények folyamatos monitorozása, mivel pozitív visszacsatolással bír a tudástranszfer-folyamat minőségének javítására, az ellenőrzésére. Orv. Hetil., 2013, 154, 1269–1276. | Introduction: Electronic exams have been used at Semmelweis University within Health Care Informatics courses since 2006. The statistical analysis of the electronic exam sheets enabled the authors to assess the reliability of examinations, as well as recommend important measures to increase the quality and efficiency of knowledge transfer. Aim: The main objective of the study was to propose an optimal teaching methodology with a special focus on electronic exams, based on the statistical analysis of databases of electronic exams recorded at Health Care Informatics courses of Semmelweis University. Method: All data were analysed with statistical methods at the level of individual questions as well as exam results of each student (2801 medical students have undertaken 4933 electronic exams since 2006). Results were evaluated based on teaching methodology criteria. Results: There was a significantly increased tendency in grades obtained at individual exams. The authors identified exam questions that are needed to be modified or even ignored, because they failed to correlate with the knowledge measurement of the students. Conclusions: Statistical analysis of exam results proved to be a useful tool to assess methodology of teaching, knowledge transfer, and their practical implications. It is essential to monitor continuously exam results, this may exert a significant impact on the improvement of the quality and efficiency of knowledge transfer processes. Orv. Hetil., 2013, 154, 1269–1276.

Item Type: Article
Subjects: R Medicine / orvostudomány > R1 Medicine (General) / orvostudomány általában
Depositing User: Ágnes Sallai
Date Deposited: 09 May 2017 06:42
Last Modified: 09 May 2017 06:42
URI: http://real.mtak.hu/id/eprint/51909

Actions (login required)

Edit Item Edit Item