REAL

Európai fiatalok alapszintű életmentési ismeretei | Knowledge about basic life support in European students

Marton, József and Pandúr, Attila and Pék, Emese and Deutsch, Krisztina and Bánfai, Bálint and Radnai, Balázs and Betlehem, József (2014) Európai fiatalok alapszintű életmentési ismeretei | Knowledge about basic life support in European students. Orvosi Hetilap, 155 (21). pp. 833-837. ISSN 0030-6002

[img] Text
oh.2014.29898.pdf
Restricted to Repository staff only until 31 May 2034.

Download (105kB)

Abstract

Bevezetés: Az alapszintű életmentő beavatkozások ismerete és az ezzel kapcsolatos, megfelelő készségek évente milliók életét mentheti meg Európában. Célkitűzés: A szerzők célul tűzték ki az alapszintű életmentő beavatkozások ismeretének összehasonlítását több európai ország fiataljai körében. Módszer: Összesen 13 európai országból 1527 önkéntes részvételével történt a vizsgálat. A kérdőív szociodemográfiai és alapszintű életmentő ismereteket vizsgáló kérdéscsoportokból állt. A maximálisan elérhető pontszám 18 volt. Eredmények: Az alapszintű életmentő beavatkozások oktatásában részesült fiatalok átlagosan 11,91 pontot értek el, míg azok, akiket nem oktattak életmentésre, átlagosan 9,6 pontot (p<0,001). A volt szocialista országok fiataljainak átlagos eredménye 10,13 pont volt, a nyugat-európai diákoké pedig 10,85 pont (p<0,001). A legjobb eredményt a svéd fiatalok szerezték, a legrosszabbat pedig a belgák. Következtetések: Az eredményekből kiderül, hogy az európai országok fiataljai körében jelentős eltérések vannak az alapszintű életmentő beavatkozásokkal kapcsolatos ismeretekben. A nyugat-európai országokban élők, illetve az oktatásban részesültek magasabb ismeretszinttel rendelkeznek. Orv. Hetil., 2014, 155(21), 833–837. | Introduction: Better knowledge and skills of basic life support can save millions of lives each year in Europe. Aim: The aim of this study was to measure the knowledge about basic life support in European students. Method: From 13 European countries 1527 volunteer participated in the survey. The questionnaire consisted of socio-demographic questions and knowledge regarding basic life support. The maximum possible score was 18. Results: Those participants who had basic life support training earned 11.91 points, while those who had not participated in lifesaving education had 9.6 points (p<0.001). Participants from former socialist Eastern European countries reached 10.13 points, while Western Europeans had average 10.85 points (p<0.001). The best results were detected among the Swedish students, and the worst among the Belgians. Conclusions: Based on the results, there are significant differences in the knowledge about basic life support between students from different European countries. Western European youth, and those who were trained had better performance. Orv. Hetil., 2014, 155(21), 833–837.

Item Type: Article
Subjects: R Medicine / orvostudomány > R1 Medicine (General) / orvostudomány általában
Depositing User: Ágnes Sallai
Date Deposited: 21 Jul 2017 04:49
Last Modified: 21 Jul 2017 04:49
URI: http://real.mtak.hu/id/eprint/54334

Actions (login required)

Edit Item Edit Item