REAL

A hallgatói kiégés jelensége, medikusok lelki egészségvédelme = The phenomenon of burn-out among students, protection of mental health of medical students

Hazag, Anikó and Major, János (2008) A hallgatói kiégés jelensége, medikusok lelki egészségvédelme = The phenomenon of burn-out among students, protection of mental health of medical students. Mentálhigiéné és Pszichoszomatika, 9 (4). pp. 305-322. ISSN 1419-8126

[img]
Preview
Text
mental.9.2008.4.2.pdf

Download (88kB) | Preview

Abstract

Jelen tanulmányunkban a kiégés jelenségéről szeretnénk áttekintést nyújtani, illetve felhívni a figyelmet a hallgatók, fiatal felnőttek között előforduló burn-out jelentőségére. Szakirodalmi összefoglalónkban bemutatjuk a különösen érintett csoport, a pályakezdő rezidensek és medikusok veszélyeztetettségét. Elkülönítjük a kiégés jellemzőit a hasonló karakterisztikumokat megjelenítő kórállapotoktól. Összefoglaljuk a kiégéssel kapcsolatban veszélyeztető, valamint azzal szemben védettséget nyújtó személyiségtényezőket, melyek felismerése és megelőzése (pl. prevenciós, pályaszocializációs programok segítségével) elősegítheti a pályakezdők hatékonyabb egészségvédelmét. | In our present survey we attempt to review the phenomena of burn-out and draw the attention to the significance of burn-out among students. We show the vulnerability of young adults at the beginning of their careers, residents and medical students. We make a distinction between the characteristics of burn-out and psychiatric illnesses that have similar symptoms. Finally we summarize personality factors predisposing an individual to burn-out, proposing that burn-out can be prevented by identifying these factors and by designing vocational socialization programs, thus enhancing the more effective health-promotion among young adults.

Item Type: Article
Subjects: B Philosophy. Psychology. Religion / filozófia, pszichológia, vallás > BF Psychology / lélektan
Depositing User: László Sallai-Tóth
Date Deposited: 08 Aug 2017 15:50
Last Modified: 08 Aug 2017 15:50
URI: http://real.mtak.hu/id/eprint/58227

Actions (login required)

Edit Item Edit Item