REAL

A nemzetközi diverzifikáció, az innováció és a teljesítmény kapcsolata az európai élelmiszer-kiskereskedelemben

Agárdi, Irma and Berezvai, Zombor and Alt, Mónika-Anetta (2017) A nemzetközi diverzifikáció, az innováció és a teljesítmény kapcsolata az európai élelmiszer-kiskereskedelemben. KÖZGAZDASÁGI SZEMLE, 64 (7-8). pp. 805-822. ISSN 0023-4346

[img]
Preview
Text
06_Agardi_BerezvaiAltA_u.pdf

Download (748kB) | Preview

Abstract

Kutatásunk során azt vizsgáltuk, hogy miként hat a nemzetközi diverzifikáció a nagy európai élelmiszer-kiskereskedelmi vállalatok piaci teljesítményére és innovációs tevékenységére. A világ 250 legnagyobb kiskereskedőjét tartalmazó toplista alapján az európai kiskereskedelmi vállalatok rendelkeznek a leginkább kiterjedt globális jelenléttel, ami jelentősen növeli a kiskereskedelmi tevékenységük nemzetközi diverzifikáltságát. A szakirodalom feltételezése alapján a nemzetközi diverzifikáció számos előnyt nyújt a vállalatok számára, például új erőforrásokhoz, innovációs lehetőségekhez való hozzáférést vagy a piaci kockázat csökkentését. Másodlagos források alapján paneladatbázist építettünk a 2008–2013 közötti időszakra. Elemzésünk során kimutattuk, hogy a nemzetközi diverzifikáció és a kiskereskedelmi vállalatok folyamatinnovációs tevékenysége között a kapcsolat nem lineáris. A nemzetközi diverzifikáció továbbá fordított U alakú összefüggést mutat a vállalatok nyereségességével. Végül, a marketing-, termék- és folyamatinnováció pozitív, késleltetett hatást gyakorol az élelmiszer-kiskereskedelmi vállalatok nyereségességére.* Journal of Economic Literature (JEL) kód: M31, L81.

Item Type: Article
Subjects: H Social Sciences / társadalomtudományok > HF Commerce / kereskedelem
SWORD Depositor: MTMT SWORD
Depositing User: MTMT SWORD
Date Deposited: 16 Aug 2017 09:22
Last Modified: 15 Oct 2017 23:15
URI: http://real.mtak.hu/id/eprint/59931

Actions (login required)

Edit Item Edit Item