REAL

Végül is mitől gazella egy gazella?

Komlósi, Éva (2016) Végül is mitől gazella egy gazella? MARKETING ÉS MENEDZSMENT (50). pp. 53-72. ISSN 1219-0349

[img]
Preview
Text
Gazella_1_MM_20161226_jav (1).pdf

Download (624kB) | Preview

Abstract

Az utóbbi években több olyan vizsgálat látott napvilágot, amelyek a gyors növekedésű vállalkozások (ún. gazellák) beazonosításával kapcsolatos módszertani problémákra, valamint a kapott eredmények ellentmondásos jellegére hívják fel a figyelmet. Tanulmányukban átfogó összefoglalást nyújtunk a módszertani dilemmákat tárgyaló szakirodalomról. Továbbá külön rendszerezzük a kelet-közép-európai gazella kutatások legfontosabb eredményeit. Áttekintésünkből kiderül, hogy a kelet-közép-európai vizsgálatok – vélhetően a különféle módszertani megoldások miatt – ugyancsak eltérő, egymásnak olykor ellentmondó eredményekre jutottak. A módszertani problémák érzékeltetése céljából a szakirodalomban gyakorta alkalmazott különböző gazella definíciók alapján kiszűrtük a gyorsan növekvő vállalkozásokat egy a magyar KKV-kat 2010 és 2015 között vizsgáló adatállomány felhasználásával.

Item Type: Article
Subjects: H Social Sciences / társadalomtudományok > HB Economic Theory / közgazdaságtudomány
Depositing User: Anna Herbert
Date Deposited: 16 Jan 2018 14:41
Last Modified: 16 Jan 2018 14:41
URI: http://real.mtak.hu/id/eprint/72611

Actions (login required)

Edit Item Edit Item