Csépe, Valéria (2002) A diszlexiakutatás dilemmái. Magyar Pszichológiai Szemle, 57 (3). pp. 465-483. ISSN 0025-0279
|
Text
mpszle.57.2002.3.3.pdf Download (213kB) | Preview |
Abstract
Az olvasási zavarok természetének megértésére törekvo pszichológust talán a leginkább az izgatja, hogy a megismerési funkciók rendszerében melyek azok az eltérések, amelyek a normál, gyakran kivételesen magas intelligencia ellenére is súlyos problémákhoz vezetnek. Az áttekintés kiemelten foglalkozik azokkal a kérdésekkel, amelyek ma a diszlexia neuropszichológiai és idegtudományi kutatásában a legnagyobb dilemmát és egyben a legnagyobb kihívást jelentik. A kognitív idegtudomány legújabb adatai közül nemcsak azok kerülnek bemutatásra, amelyek a hallási vagy látási információk feldolgozásáért felelos rendszerek alulmuködésében keresik az okokat, hanem azok is, amelyek az olvasást biztosító alrendszerek kapcsolatának megszakadását tanulmányozzák. Ezek a kutatások a muködési hiányt és a kompenzációt biztosító többletet keresik, a diszlexiát pedig a kognitív architektúra fejlodése és az olvasásban részt vevo agyi hálózat muködési sajátosságai felol közelíti meg.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | B Philosophy. Psychology. Religion / filozófia, pszichológia, vallás > BF Psychology / lélektan |
Depositing User: | xEndre xSarvay |
Date Deposited: | 06 Feb 2018 10:58 |
Last Modified: | 30 Nov 2022 00:15 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/74008 |
Actions (login required)
Edit Item |