REAL

A diszlexiakutatás dilemmái

Csépe, Valéria (2002) A diszlexiakutatás dilemmái. Magyar Pszichológiai Szemle, 57 (3). pp. 465-483. ISSN 0025-0279

[img]
Preview
Text
mpszle.57.2002.3.3.pdf

Download (213kB) | Preview

Abstract

Az olvasási zavarok természetének megértésére törekvo pszichológust talán a leginkább az izgatja, hogy a megismerési funkciók rendszerében melyek azok az eltérések, amelyek a normál, gyakran kivételesen magas intelligencia ellenére is súlyos problémákhoz vezetnek. Az áttekintés kiemelten foglalkozik azokkal a kérdésekkel, amelyek ma a diszlexia neuro­pszi­cho­lógiai és idegtudományi kutatásában a legnagyobb dilemmát és egyben a legnagyobb kihívást jelentik. A kognitív idegtudomány legújabb adatai közül nemcsak azok kerülnek bemutatásra, ame­lyek a hallási vagy látási információk feldolgozásáért felelos rendszerek alulmuködésében ke­re­sik az okokat, hanem azok is, amelyek az olvasást biztosító alrendszerek kapcsolatának megszakadását tanulmányozzák. Ezek a kutatások a muködési hiányt és a kompenzációt biztosító több­le­tet keresik, a diszlexiát pedig a kognitív architektúra fejlodése és az olvasásban részt vevo agyi há­ló­zat mu­ködési sajátosságai felol közelíti meg.

Item Type: Article
Subjects: B Philosophy. Psychology. Religion / filozófia, pszichológia, vallás > BF Psychology / lélektan
Depositing User: xEndre xSarvay
Date Deposited: 06 Feb 2018 10:58
Last Modified: 30 Nov 2022 00:15
URI: http://real.mtak.hu/id/eprint/74008

Actions (login required)

Edit Item Edit Item