REAL

Neuropszichológiai vizsgálatok jelentősége a tanulási és viselkedés­zavarok diagnosztikájában

F. Földi, Rita (2004) Neuropszichológiai vizsgálatok jelentősége a tanulási és viselkedés­zavarok diagnosztikájában. Magyar Pszichológiai Szemle, 59 (1). pp. 19-40. ISSN 0025-0279

[img] Text
mpszle.59.2004.1.3.pdf
Restricted to Repository staff only until 30 April 2024.

Download (291kB)

Abstract

Az iskolai tanulási és viselkedészavarok diagnosztikájában az intelligenciaszint meghatározása mellett kiemelt jelentőséggel bír annak megállapítása, hogy mely funkció és az információfeldolgozás mely szintjén mutat elmaradást. A pontos diagnózis felállításához a neuropszichológiai vizsgálóeljárások segítenek. Hiperaktivitással kapcsolatos kutatásunkat példaként mutatjuk be, mely arra hívja fel a fi­gyelmet, hogy a viselkedészavar egyik oka lehet a vizuális-téri információfeldolgozási kapacitás elmaradása. Mivel a vizuális információfeldolgozás problémái inkább rejtve maradnak a környezet számára, mint a verbális képességek elmaradása, az intellektuális serkentés hatásai kevéssé érvényesülhetnek, mint egyértelmű rizikófaktorok esetében.

Item Type: Article
Subjects: B Philosophy. Psychology. Religion / filozófia, pszichológia, vallás > BF Psychology / lélektan
Depositing User: Endre Sarvay
Date Deposited: 14 Feb 2018 17:30
Last Modified: 14 Feb 2018 17:30
URI: http://real.mtak.hu/id/eprint/74550

Actions (login required)

Edit Item Edit Item