REAL

Monitoring and supporting the development of children and young people in the United Kingdom

Tanczos, Judit (2017) Monitoring and supporting the development of children and young people in the United Kingdom. Különleges Bánásmód, 3 (1). pp. 69-77. ISSN 2498-5368

[img]
Preview
Text
KB2017_1_Tanczos.pdf - Published Version
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial.

Download (639kB) | Preview

Abstract

Development is a continuous process influenced by several factors. If practitioners would like to ensure children's and young persons' optimal social and emotional development and school performance, they have to monitor both development and academic achievement from early childhood until the age of 19. In the UK, more than one million children struggle with speech, language and communication problems so the early identification is of vital importance. If identification is missed or late, it may have detrimental effects on the child’s or young person’s psychological, mental and physycal health. Multi-agency teams work in collaboration in order to provide the relevant help to those in need. A fejlődés egy életen át tartó folyamat, melynek menetét számos tényező befolyásolja. Ha a szakemberek biztosítani szeretnék a gyermekek és fiatalok optimális társas és érzelmi fejlődését, valamint iskolai teljesítményét, akkor kora gyermekkortól 19 éves korig monitorozniuk kell e folyamatokat. Az Egyesült Királyságban több mint egy millió gyermek küszködik beszéd-, nyelv- és kommunikációs problémákkal, ezért a korai azonosítás óriási fontossággal bír. Ha e problémák azonosítása késik vagy elmarad, az súlyosan károsíthatja a gyermek, illetve fiatal lelki, mentális és testi egészségét. Számos szakma képviselői együttműködve biztosítják a megfelelő segítségnyújtást a rászorulóknak

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: factors influencing development, methods of monitoring development, SENCO, early identification of delays and disorders in language development, children in at-risk position, multi-agency approach a fejlődést befolyásoló tényezők, a fejlődés monitorozásának módszerei, a nyelvi fejlődés késésének és zavarainak azonosítása, veszélyeztett gyermekek, multidiszciplináris megközelítés
Subjects: B Philosophy. Psychology. Religion / filozófia, pszichológia, vallás > BF Psychology / lélektan > BF02 Developmental psychology / fejlődéslélektan
L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában
Depositing User: Láda Tünde
Date Deposited: 09 Jul 2018 16:43
Last Modified: 05 Apr 2023 07:30
URI: http://real.mtak.hu/id/eprint/81255

Actions (login required)

Edit Item Edit Item