REAL

A tanulási motivációk és a munkaerő-piaci elvárások összefüggései

Pálosi, Rita and R. Fedor, Anita (2017) A tanulási motivációk és a munkaerő-piaci elvárások összefüggései. Különleges Bánásmód, 3 (4). pp. 51-63. ISSN 2498-5368

[img]
Preview
Text
KB_2017_4_Palosi.pdf - Published Version
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial.

Download (1MB) | Preview

Abstract

A tanulási motivációról hazai és külföldi szakirodalomban egyaránt olvashatunk. Jelen tanulmányban mi is azt vizsgáljuk, hogy milyen a fiatalok tanulási attitűdje illetve, hogy ez milyen összefüggésben van a fiatalok munkaerőpiacon történő elhelyezkedésével. A téma aktualitását az adja, hogy a pályaválasztás előtt álló fiatalok többnyire felsőfokú képzésekre jelentkeznek, és szakmát kevesebben akarnak tanulni. Valóban mindenki ennyire motivált a tanulásban? Melyek azok a belső és külső tényezők, amelyek motiválják az egyént a tanulásában? Vajon a családi háttér hatással van-e a tanuló teljesítményére? Ezekre a kérdésekre kerestük a választ. Eredmények: Elsődleges eredményeink szerint a vizsgált fiatalok jelentős többsége szeretne továbbtanulni az érettségi után. Ebben látják későbbi munkaerő-piaci érvényesülésüket. A legtöbbek által megjelölt szakirány az egészségügyi és a gazdasági terület. Tanulási motivációs rangsoruk első helyén a „sikeres akarok lenni” attitűd áll.

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: tanulási motiváció, munkaerőpiac, ifjúság
Subjects: B Philosophy. Psychology. Religion / filozófia, pszichológia, vallás > BF Psychology / lélektan
H Social Sciences / társadalomtudományok > H Social Sciences (General) / társadalomtudomány általában
L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában
Depositing User: Láda Tünde
Date Deposited: 07 Aug 2018 14:22
Last Modified: 07 Aug 2018 14:22
URI: http://real.mtak.hu/id/eprint/81896

Actions (login required)

Edit Item Edit Item