REAL

Írásbeli kapcsolattartás a hallgató-oktató viszonyban: szokásrendek és problémák a nyelvi reflexiók tükrében

Domonkosi, Ágnes and Ludányi, Zsófia (2018) Írásbeli kapcsolattartás a hallgató-oktató viszonyban: szokásrendek és problémák a nyelvi reflexiók tükrében. ACTA ACADEMIAE AGRIENSIS NOVA SERIES TOM. XLIV. SECTIO LINGUISTICA HUNGARICA (44). pp. 89-107. ISSN 1785-6906

[img]
Preview
Text
DomonkosiLudányiÍRÁSBELIKAPCSOLATTARTÁS.pdf

Download (599kB) | Preview
[img]
Preview
Text
Domonkosi_Ludanyi.pdf

Download (231kB) | Preview

Abstract

A tanulmány nyelvhasználói reflexiók, kifejtett metapragmatikai vélekedések alapján egyrészt annak a bemutatására törekszik, hogy a hallgatók és az oktatók írásbeli kapcsolattartásának nehézségeivel, problémáival kapcsolatban milyen attitűdök, és azokból adódóan milyen társas cselekvéseket (pl. előírás, tiltás, tanács) megvalósító különböző metadiskurzusok ismerhetők fel. Másrészt a vizsgált metaszövegek alapján rámutat arra is, hogy mik számítanak a hallgatók és oktatók közötti írásbeli kapcsolattartásban a leginkább nyelvi bizonytalanságot teremtő kérdéseknek, és hogy milyen különböző javaslatok jelennek meg ezek megoldására.

Item Type: Article
Subjects: P Language and Literature / nyelvészet és irodalom > P0 Philology. Linguistics / filológia, nyelvészet > P40 Sociolinguistics / szociolingvisztika
P Language and Literature / nyelvészet és irodalom > PH Finno-Ugrian, Basque languages and literatures / finnugor és baszk nyelvek és irodalom > PH04 Hungarian language and literature / magyar nyelv és irodalom
Depositing User: Dr. Domonkosi Ágnes
Date Deposited: 29 Sep 2018 15:25
Last Modified: 17 Jan 2019 14:34
URI: http://real.mtak.hu/id/eprint/86005

Actions (login required)

Edit Item Edit Item