REAL

Élmény és emlékezet: helyzetek és lehetőségek a protestáns iskolákban

Czeglédi, Sándor (2017) Élmény és emlékezet: helyzetek és lehetőségek a protestáns iskolákban. Pedagógiatörténeti Szemle, 3 (1-2). pp. 56-64. ISSN 2415-9093

[img]
Preview
Text
46-137-1-PB.pdf

Download (136kB) | Preview

Abstract

2017-ben a reformáció 500. évfordulóján előadások, tanulmányok sokaságában kerül terítékre a protestantizmus jelentősége, ezen belül az is, hogy mit adtak a protestáns iskolák a magyar művelődésnek. Jelen tanulmányt ebbe a sorba lehet illeszteni. Írásomban az egyházi iskolákra jellemző sajátos nevelési helyzeteket elemzem. Tanulmányomban a protestáns szó szerepel, de elsősorban református szempontból tekintem át a témát, habár a probléma részben evangélikus közegben is releváns.

Item Type: Article
Subjects: L Education / oktatás > LA History of education / neveléstörténet
Depositing User: Dr Nóbik Attila
Date Deposited: 11 Mar 2019 07:52
Last Modified: 11 Mar 2019 07:52
URI: http://real.mtak.hu/id/eprint/91961

Actions (login required)

Edit Item Edit Item