REAL

Marketingértékelési szemlélet és hazai tapasztalata. Az integrált marketingcontrolling rendszer

Hajdú, Noémi (2014) Marketingértékelési szemlélet és hazai tapasztalata. Az integrált marketingcontrolling rendszer. In: Marketingkaleidoszkóp 2014: Innovációvezérelt marketing : Tanulmányok a Marketing Intézet kutatási eredményeiből. Miskolci Egyetem – Gazdaságtudományi Kar Marketing Intézet, Miskolc, pp. 134-148.

[img]
Preview
Text
HN2014.pdf

Download (1MB) | Preview

Abstract

A marketingterületen rendkívüli mértékben megnőtt az igény arra, hogy konkrét számadatokkal támasszuk alá a marketingtevékenység hatékonyságát és hatásosságát. Az elszámolhatóság hiánya aláásta a marketingesek hitelességét. A vállalaton belüli marketing funkció állandó fenyegetettség alatt áll, továbbá a marketing megléte is, mint cégen belüli különálló tevékenység (Rust et al. 2004). Auh és Merlo (2012) szerint már a marketing tevékenységek relevanciája a tét. Egyes marketing tudósok – többek között Day (1992), Kotler (2004), Kumar (2004), Sheth és Sisodia (2002), Varadarajan (1992), Webster et al. (2005) – is kifejezték aggodalmukat annak kapcsán, hogy a marketingosztály hatalma hanyatlásnak indult. A recesszió tovább rontott a helyzeten, melyre a hazai vállalatok válasza többek között az általános költség- és a reklámkiadás csökkentés volt (Mitev és Bauer, 2010). Ezen kutatás szerint reális veszélye van a marketing kiszervezésének, vagyis annak, hogy ezt a tevékenységet nem a cégen belül fogják végezni.

Item Type: Book Section
Subjects: H Social Sciences / társadalomtudományok > HB Economic Theory / közgazdaságtudomány
SWORD Depositor: MTMT SWORD
Depositing User: MTMT SWORD
Date Deposited: 01 Apr 2019 07:29
Last Modified: 31 Mar 2023 11:50
URI: http://real.mtak.hu/id/eprint/92338

Actions (login required)

Edit Item Edit Item